Vijf scholarships voor klinisch onderzoek

De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen stelt vijf scholarships beschikbaar voor de eerste module van Paul Janssen Futurelab Leiden. Deze module Clinical Development start op maandag 3 april.

‘Het gaat om een uniek nieuw blended learning trainingsprogramma voor biomedisch professionals. Dat wil zeggen dat de cursisten deels online en deels on-campus aan de slag gaan met voorbeelden uit de dagelijkse praktijk’, zegt Ackbar Ketwaru, senior beleidsadviseur bij de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen. ‘Zij leren hier een vraaggestuurde methode van klinische ontwikkeling, die van grote waarde kan zijn voor het stroomlijnen van processen binnen hun organisatie.’ De vijf beurzen voor deze module zijn alleen beschikbaar voor professionals die werken bij een van de leden van de Vereniging. De deadline voor aanmelding bij Paul Janssen Futurelab is 13 maart 2017.

Casuïstiek
De cursussen van Paul Janssen Futurelab Leiden zijn bedoeld voor ondernemende biomedische onderzoekers, uit zowel het bedrijfsleven als de academische wereld, die zich met behulp van unieke casuïstiek willen verdiepen in nieuwe medische interventies. Tijdens het on-campus deel van de module Clinical Development, dat in september plaatsvindt, ontmoeten die werelden elkaar in Leiden, om samen aan de slag te gaan en van elkaar te leren.

Aanmelden
Geïnteresseerden kunnen zich vanaf vandaag aanmelden via de website van Futurelab. De eerste vijf kandidaten die door Futurelab worden geselecteerd, ontvangen de beurs. Het aantal aanmeldingen per bedrijf is onbeperkt, maar er wordt maximaal een beurs per bedrijf uitgereikt.

Aanmelding

Nieuwe master wetenschapsbeleid geneesmiddelen