Aan het woord is Paul Mommen, Business Unit Lead Oncologie, en sinds tien jaar werkzaam binnen de oncologische zorg in Nederland. De missie van Paul en zijn team is de levens van kankerpatiënten verbeteren door innovatieve behandelingen beschikbaar te maken. Daarnaast zet hij zich, samen met andere partijen in de kankerzorg, in om patiënten te helpen met hun rol in de maatschappij.
Beschikbaarheid
‘Waar ik me persoonlijk druk om maak, is de beschikbaarheid van innovatieve geneesmiddelen’, zegt Mommen. ‘Het is belangrijk dat innovaties zo snel als mogelijk beschikbaar komen voor patiënten die deze middelen hard nodig hebben. De laatste jaren is het proces van toegang en vergoeding steeds onduidelijker en complexer geworden en dat lijkt niet altijd in het voordeel van de patiënt.’
Hyper dynamisch
‘Het goede nieuws is dat er in de oncologie op korte termijn aanzienlijk meer nieuwe behandelmogelijkheden aan zitten te komen. De wereld van kankerbehandeling is echt hyper dynamisch. Wat vandaag de best mogelijke behandeling is, kan morgen alweer achterhaald zijn. En dat is goed nieuws voor alle patiënten.’
#WijGevenNietOp
De belofte van Paul Mommen is onderdeel van de campagne #WijGevenNietOp, waarin medewerkers van geneesmiddelenbedrijven vertellen over hun toewijding bij de ontwikkeling van nieuwe medicijnen tegen ziektes waarvan we vandaag de strijd nog verliezen. Lees het hele verhaal van Paul op de site WeWordenBeter.