Kennisatelier

Geneesmiddelensector bereidt zich voor op naderende Brexit

Na de stemming in het Britse parlement is de bezorgdheid over een mogelijke ‘harde Brexit’ alleen maar toegenomen. Ook voor de geneesmiddelensector bestaan er grote risico’s, alleen al vanwege de ruim 45 miljoen doosjes met medicijnen die maandelijks het Kanaal oversteken. Daarom zijn de leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen als sinds 29 maart 2017 bezig met de voorbereidingen. Toegankelijkheid van medicijnen voor alle patiënten, zowel op het Europese vasteland als in Groot-Brittannië, heeft daarbij de hoogste prioriteit.

Last patiënten minimaliseren
Patiënten(organisaties) zijn bezorgd over de beschikbaarheid van hun geneesmiddel, als straks het Verenigd Koninkrijk de Europese Unie heeft verlaten. Worden er tekorten verwacht van bepaalde geneesmiddelen? Welke maatregelen nemen de overheid en geneesmiddelenbedrijven om zich voor te bereiden? Waar liggen nog mogelijke knelpunten?

In dit Kennisatelier vertellen Maurice Galla (VWS) en Ad Antonisse (AstraZeneca) over alle voorbereidingen, zodat patiënten zo min mogelijk last hebben van Brexit. Het kennisatelier is open voor iedereen die graag op de hoogste is van de laatste ontwikkelingen op Brexit-vlak.

Datum en tijdstip

2019-03-06T15:00:00

Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen
Prinses Beatrixlaan 548-550