Kennisatelier

Nederland naar de top in medicijnontwikkeling?

Wij hebben besloten dat het kennisatelier ‘Nederland naar de top in medicijnontwikkeling?' op 16 april a.s. komt te vervallen in verband met de huidige adviezen rondom de Corona-uitbraak. Wij zullen zo snel mogelijk een nieuwe datum plannen en u daarover informeren.

Een inspirerend gesprek met Clémence Ross-Van Dorp, Ida Haisma en Carla Vos

Nederland heeft alles in huis om uit te groeien tot de grootste Life Sciences & Health-hub van Europa. Maar hoe benutten we die kansen zodat we die positie ook écht pakken? In dit Kennisatelier presenteren Clémence Ross-Van Dorp, de kersverse ambassadeur van topsector LSH, Ida Haisma (Leiden Bio Science Park) en Carla Vos (VIG), hun ambitieuze plannen en ideeën.

Ross-Van Dorp, oud-staatssecretaris van Volksgezondheid, is eind 2019 aangesteld als trekker van het Nationaal Actieprogramma ‘Nieuwe kansen voor Topsector Life Sciences & Health’. Haar opdracht: de economische en maatschappelijke kansen die de komst van de EMA biedt, verzilveren en zo de Nederlandse LSH-sector te versterken. Deze middag onthult Ross-Van Dorp hoe we van Nederland een biotech-hub kunnen maken waar de wereld niet omheen kan.

Ook Ida Haisma, de nieuwe directeur van Leiden Bio Science Park (LBSP), heeft een missie. Haisma is aangesteld om het huidige Science Park te transformeren tot innovatiedistrict. Het LBSP staat internationaal hoog aangeschreven, en trekt studenten, wetenschappers en ondernemers uit de hele wereld aan. Haisma vertelt over haar ambities om van het Science Park een internationale trekpleister te maken en hoe ze dit gaat vormgeven.

Carla Vos, hoofd Kennis en Beleid en plaatsvervangend directeur van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, geeft een toelichting op de initiatieven van de Vereniging om de LSH-sector te versterken en wat vanuit het bedrijfsleven nodig is om koploper te worden. Het bevorderen van een gunstig onderzoeksklimaat en vestigingsbeleid is één van de speerpunten van de Vereniging. Binnen het publiek-private intiatief PharmInvestHolland werkt de Vereniging ook samen met andere stakeholders om de LSH sector verder te versterken. Gerard Schouw, directeur Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, sluit de middag af met een discussie.

Dit kennisatelier is toegankelijk voor leden en stakeholders van de Vereniging. Indien u inloggegevens heeft kunt u klikken op 'Ik ben lid' om uzelf aan te melden. Heeft u geen inloggegevens, klik dan op 'Ik ben geen lid' om u aan te melden.

Datum en tijdstip

2020-04-16T15:00:00