Kennisatelier

Inkoop vanuit een VBHC-perspectief

UITSLUITEND VOOR LEDEN

Santeon (vertegenwoordigt zeven topklinische ziekenhuizen) werkt voor een tiental behandelingen al volgens de principes van Value Based Healthcare. Ook bij het inkoopbeleid hanteert zij uitkomstgerichte data als uitgangspunt. Pieter de Bey (directeur van Santeon) en Yuhan Kho (apotheker bij het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis en portefeuillehouder farmacie van het domein Santeon Farmacie) spreken over hun ervaring bij het inkopen op basis van VBHC-principes. Hoe passen zij VBHC toe in hun inkoopbeleid, waar lopen zij tegenaan en hoe gaan partners daarmee om.

Maarten Halma (Field Access Manager bij Roche) vertelt over zijn ervaringen met uitkomstenonderzoek. Hoe kunnen de geneesmiddelensector en zorg nader tot elkaar komen om te zorgen dat de patiënt de beste prijs-kwaliteitverhouding krijgt.

Evert Romeyn (Public Affairs Manager bij Novartis) zal ingaan op Pay for performance van Xolair.

Casper Paardekooper, director bij Vintura consultancy, zal de bijeenkomst inleiden en de discussie na afloop begeleiden.

Dit Kennisatelier is uitsluitend toegankelijk voor leden van de Vereniging. Aansluitend aan het Kennisatelier is er een borrel.

Datum en tijdstip

2019-07-01T14:30:00