Kennisatelier

Kennisatelier Europese politiek en lobby

Hoe komt de politieke besluitvorming tot stand in Brussel? Hoe liggen de machtsverhoudingen in het nieuwe Europese Parlement? En hoe kan je daar als lobbyist invloed op uitoefenen? In dit kennisatelier gaat vertrekkend Europarlementariër Hans van Baalen hier nader op in.

Op 23 mei worden de Europese Parlementsverkiezingen gehouden in Nederland. Omdat Europese  besluitvorming steeds meer invloed heeft op de geneesmiddelensector, wordt het belangrijker om te weten hoe de Europese politiek werkt. En hoe onze sector daar een constructieve rol in kan spelen.

In dit kennisatelier zal doorgewinterd Europarlementariër Hans van Baalen ons bijpraten over het reilen en zeilen in Brussel en Straatsburg. Van Baalen heeft twee termijnen in het Europees Parlement gezeten namens de VVD. Tevens was hij voorzitter van de ALDE (Partij van de Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa).

Dit kennisatelier is toegankelijk voor leden van de Vereniging. Wilt u dit kennisatelier bijwonen, meldt u zich dan snel aan via de aanmeldknop.

Datum en tijdstip

2019-06-17T14:15:00