Septemberbijeenkomst

Nederland coronaproof?

Medicijnen en vaccins – lessons learned

Het coronavirus overrompelde de wereld. Gezondheid komt niet vanzelf, bleek indringend. Wat hebben we tot nu toe geleerd? Wat kan beter? En hoe kan Nederland zich voorbereiden op een eventuele volgende crisis?

Rens de Jong, van onder meer RTL Z en BNR, is dagvoorzitter van dit online event. Vanuit Nieuwspoort focust hij met de panelleden op de rol van medicijnen en vaccins, via een interactief paneldebat en korte filmpjes. De vitaliteit van de Nederlandse geneesmiddelensector is daarbij een rode draad.

Met medewerking van onder meer: Joba van den Berg (CDA), Hayke Veldman (VVD) , Ingrid Thijssen (VNO-NCW), Dianda Veldman (Patiëntenfederatie Nederland), Ton de Boer (CBG), Ernst Kuipers (Landelijk Netwerk Acute Zorg), Clémence Ross-van Dorp (ambassadeur topsector LSH-sector), Ida Haisma (Leiden Bio Science Park), Hans Schikan (Top Team LSH), Dorota Mazurkiewicz (Biogen), Ben Lucas (MSD) en Bart van Zijll Langhout (Janssen).

Datum en tijdstip

2020-09-30T15:30:00