Kennisatelier

Publiek-privaat: samen sterker!

Hoe kunnen we de publiek-private samenwerking bij het ontwikkelen van nieuwe geneesmiddelen verder versterken? Deze vraag staat centraal op het Kennisatelier Publiek-privaat: samen sterker!

Publiek-private samenwerking is hard nodig om kennis, expertise en financiële middelen te bundelen en uit te wisselen. Hierdoor kunnen nieuwe geneesmiddelen efficiënter ontwikkeld worden en sneller bij de patiënt terecht komen.

Drie sprekers delen hun visie over publiek-private samenwerking (PPS).
Jorg Janssen, directeur van Lygature, geeft een introductie over het belang van samenwerking tussen industrie, academie en samenleving. Lygature is een non-profit organisatie die zich richt op het bevorderen en ondersteunen van diverse grote publiek-private initiatieven in de sector Life Sciences & Health, zoals de European Lead Factory voor onderzoek naar nieuwe geneesmiddelen.

Peter Roevens, werkzaam bij Janssen en nauw betrokken bij de European Lead Factory, zal vanuit het gezichtspunt van de geneesmiddelensector het belang van samenwerking onder het voetlicht brengen in Europese context.

Ton Rijnders, oprichter van Oncode Institute, vertelt over dit bijzondere samenwerkingsinitiatief dat een jaar geleden het licht zag. Oncode Institute is een nationaal platform waar de top uit het Nederlands kankeronderzoek werkt aan zes verschillende onderzoeksthema’s. Het instituut richt zich op fundamenteel onderzoek naar de behandeling van alle vormen van kanker. We sluiten de middag af met een open discussie en hopen op mooie nieuwe inzichten.

Dit kennisatelier is toegankelijk voor de leden en stakeholders van de Vereniging.

Datum en tijdstip

2019-04-10T15:00:00