Verkiezingsdebat VIG/HollandBIO: ‘beschikbaarheid en betaalbaarheid van innovatieve geneesmiddelen’

In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen organiseren de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG) en HollandBIO dinsdag 2 maart een online verkiezingsdebat over beschikbaarheid en betaalbaarheid van innovatieve geneesmiddelen.

Deelnemers
Aan de hand van een aantal prikkelende stellingen bevragen we Joba van den Berg (Tweede Kamerlid CDA), Jan Paternotte (Tweede Kamerlid D66), Liane den Haan (lijsttrekker 50Plus), Noortje Thijssen (directeur wetenschappelijk bureau GroenLinks) en Bart van Bruggen (kandidaat kamerlid Partij van de Arbeid).
Annemiek Verkamman (directeur HollandBio) en Gerard Schouw (directeur VIG) leiden het debat in goede banen. Wie zich vooraf aanmeldt, kan via de chat live vragen stellen aan de sprekers.

Vier thema’s

De volgende vier thema’s komen tijdens dit debat aan de orde:

• betaalbaarheid van nieuwe geneesmiddelen;
  • beschikbaarheid van eenmalige behandelingen;
  • ontwikkeling en productie van geneesmiddelen en vaccins in Nederland;
  • kostenbeheersing, preventie en zinnige zorg.

Dit online event vindt plaats op dinsdag 2 maart, van 15.00 tot 16.30 uur. Mis het niet, en meld u aan via de aanmeldknop hiernaast. Deelnemers ontvangen enkele uren voor aanvang van het debat een linkje.

Datum en tijdstip

2021-03-02T15:00:00