VIG Talk data en uitkomsten

Het belang van data voor gerichte inzet van medicijnen wordt inmiddels breed erkend. Maar hoe zetten we data en uitkomsten op een effectieve manier in? Hierover gaat de VIG Talk op donderdag 17 juni. Sprekers: Gerrit Meijer en Dennis van Veghel.

Met behulp van biomarkers en artificial intelligence is steeds beter te voorspellen of een bepaald geneesmiddel zal aanslaan bij een patiënt. Daarvoor is het cruciaal dat de uitkomsten van eerdere behandelingen goed worden geregistreerd.

Zo komt behandeling op maat (personalised medicines) steeds meer binnen handbereik. Dat is niet alleen belangrijk voor onze gezondheid, maar óók voor de beteugeling van zorguitgaven. Ondanks al deze voordelen is er nog veel te doen, als het gaat om effectieve inzet van data en uitkomsten. Waar wringt de schoen? Welke oplossingen zijn mogelijk? En: wie moeten daarvoor in actie komen?

Sprekers
Dennis van Veghel is directeur-bestuurder bij de Nederlandse Hart Registratie (NHR). Vanuit deze functie kan hij veel vertellen over knelpunten en oplossingen in het cardiovasculaire werkveld.
Gerrit Meijer is als hoogleraar Oncology Pathology verbonden aan het UMC Utrecht. Daarnaast is hij bestuurslid van Health-RI, de unieke Nederlandse infrastructuur voor gezondheidsdata.

Aanmelden
Tijdens de VIG Talk kunt u vragen stellen aan beide sprekers, via de chatfunctie. Aanmelden kan via de aanmeldknop op deze pagina. Deelnemers ontvangen kort voor het live event een linkje voor online toegang.

Voor

Iedereen