PageMetaInformation[ 1]

'Verdringing in de zorg: feit of fictie?'

In hoeverre is er sprake van verdringing van de andere zorg door nieuwe medicijnen? Deze vraag staat centraal op het Kennisatelier 'Verdringing in de zorg: feit of fictie?'

Onderzoekers van onder meer het Radboudumc en Vrije Universiteit Amsterdam publiceerden in april dit jaar in opdracht van Zorginstituut Nederland een onderzoek met als titel ‘Verdringingseffecten binnen het Nederlandse zorgstelsel’. In het Kennisatelier gaat de Vereniging dieper in op dit onderwerp.

Visie op verdringing
Drie sprekers delen hun visie over verdringing van zorg. Eddy Adang, universitair hoofd docent/associate professor gezondheidseconomie aan het Radboudumc, geeft een toelichting op de onderzoeksresultaten. Martin van der Graaff, secretaris van de Wetenschappelijke Adviesraad, vervolgt het Kennisatelier met zijn opvatting op verdringing van zorg. Xander Koolman, als gezondheidseconoom verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam, sluit af met zijn eigen bevindingen over het onderzoek. Edwin Ket, market access director bij Bristol-Myers Squibb, begeleidt het Kennisatelier.

Dit kennisatelier is toegankelijk voor de leden en stakeholders van de Vereniging. Aansluitend aan het Kennisatelier is er een lunch.

Datum en tijdstip

2018-12-07T10:00:00

Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen
Prinses Beatrixlaan 548-550