2017-04-14 Foto lab

R&D-investeringen geneesmiddelen België naar recordhoogte

Belgische geneesmiddelenbedrijven investeerden afgelopen jaar 2,89 miljard euro in Research & Development (R&D), een stijging van 11,6% vergeleken met 2015. Nooit eerder waren de Belgische investeringen in nieuwe innovatieve geneesmiddelen zo hoog.

Hierover bericht de website engineeringnet.be. De geneesmiddelensector blijft hiermee de meest innovatieve sector in België. De stijgende investeringen zorgen ook voor meer werkgelegenheid voor hoogopgeleide onderzoekers. Zo steeg het aantal onderzoekers met 5,5 naar bijna 4.500 personen. In totaal telt de Belgische geneesmiddelenindustrie 35.250 werknemers.

Pleidooi Uri Rosenthal
De rooskleurige cijfers uit België vallen samen met een pleidooi voor meer R&D-investeringen van Uri Rosenthal, voorzitter van de Adviesraad voor wetenschap, technologie en innovatie. In het Financieele Dagblad van 14 april pleit hij voor meer investeringen in het Nederlandse onderzoeksklimaat. 'Nederland blijft hangen en stilstand is exponentiële achteruitgang', aldus Rosenthal.

Bericht engineeringnet.be