Janssen hoog in top 30 R&D

Geneesmiddelenbedrijf Janssen bezet dit jaar de vierde positie in de research and development top 30 van het Technisch Weekblad. In de top 5 staan verder Philips, ASML, KPN en Shell.

17 mei 2017

Het overzicht maakt duidelijk welke bedrijven in 2016 de grootste bedragen investeerden in research and development in Nederland. Janssen, lid van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, investeerde vorig jaar 318 miljoen euro en levert daarmee een substantiële bijdrage aan de lifescience sector in Nederland. Koploper Philips gaf 820 miljoen euro uit.

Preventie
‘Bij Janssen investeren we in preventie’, zegt Hanneke Schuitemaker, Head Viral Vaccine Discovery and Translational Medicine. ‘We richten ons niet alleen op het voorkomen en genezen van infectieziekten via vaccins, maar bijvoorbeeld ook op het voorkomen van ouderdomsziekten. Wij geloven in preventie als basis van de toekomstige gezondheidszorg en investeren daar stevig in. Daarom zijn we trots op onze mooie vierde positie.’

Overzicht van top 30
Artikel Technisch Weekblad