2017-09-12 Logo Futurelab

Nieuwe online cursus 'Clinical Development' Futurelab

Maandag 23 oktober start de nieuwe editie van de vijfweekse online cursus Clinical Development van het Futurelab. In de cursus wordt een nieuwe aanpak gepresenteerd voor het bepalen van de meest optimale ontwikkelroute voor een nieuwe medische interventie.

Het ontwikkelen van nieuwe medische interventies door bedrijven en universitaire medische centra is een zeer complex proces. Datzelfde geldt voor het beschikbaar maken van deze interventies voor de patiënt. De online cursus Clinical Development is gebaseerd op de zogenaamde Real Option Theory. Deze neemt wetenschappelijke én financiële overwegingen mee in de uiteindelijke beslissing om al dan niet te investeren in nieuwe behandelmogelijkheden.

Learning by doing
De online cursus is opgebouwd rond het principe learning by doing. Tijdens de vijfweekse cursus heeft de cursist een studiebelasting van vijf uur per week. Het online examen vindt plaats op donderdag 7 december. Kandidaten die slagen voor het examen, krijgen toegang tot de on-campus cursus Clinical Development die gepland staat voor juni 2018.

Vijf scholarships
In een eerder stadium stelde de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen vijf scholarships beschikbaar voor deelnemers aan dit on-campus gedeelte. Dit leidde tot enthousiaste reacties: ‘Ik kan deze cursus zeer aanbevelen aan iedereen die actief is in de ontwikkeling van geneesmiddelen’, blikt Charles La Porte van Janssen Cilag terug. Jaap Sniekers, van Novartis, zegt in een evaluatie te hebben genoten van de module: ‘De inhoud, bestaande uit geweldige video’s, artikelen en opdrachten, daagde mij uit en sloot ook goed aan op mijn kennis van klinische ontwikkeling.’

Voor meer informatie over de online en on-campus cursus: contact@pauljanssenfuturelab.eu.

Informatie Clinical Development Futurelab