2017-11-14 Foto Maarten van der Weijden

Celgene zwemt mee met 11stedenzwemtocht

Medewerkers van Celgene, lidbedrijf van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, zwemmen mee tijdens de 11stedenzwemtocht van 18 tot en met 20 augustus 2018.

Met dit initiatief vraagt voormalig topzwemmer Maarten van der Weijden aandacht voor onderzoek naar kanker.

Tweehonderd kilometer
Maarten van der Weijden zwemt de gehele tocht van circa tweehonderd kilometer. Deelnemers kunnen delen van de tocht met hem meezwemmen. Zij kunnen eenmalig of in iedere stad vijfhonderd meter of twee kilometer meezwemmen met Maarten. Een aantal Celgene-werknemers zal deelnemen aan de zwemtocht om daarmee sponsorgeld op te halen voor onderzoek naar kanker.

Olympisch goud
De doelstelling hierbij is om per deelnemer minimaal duizend euro aan sponsorgeld op te halen. De 11stedenzwemtocht vindt plaats tien jaar nadat Maarten van der Weijden zijn Olympisch goud won tijdens de Olympische Spelen van 2008 in Peking.

Ook meedoen?
Belangstellenden kunnen zich aanmelden voor de 11stedenzwemtocht via de website van de Maarten van der Weijden Foundation.

11 stedenzwemtocht Maarten van der Weijden Foundation