Nieuwe animatie over medicijnontwikkeling

Hoe steekt geneesmiddelenontwikkeling in elkaar? En hoeveel tijd en geld kost dat eigenlijk? Deze en andere vragen worden beantwoord in een nieuwe animatie, die sinds maandag op de website van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen staat.

13 mrt 2018

In de loop van dit voorjaar verschijnen nog vijf animaties. Ze duren allemaal maximaal anderhalve minuut. In de filmpjes worden complexe onderwerpen op een eigentijdse manier vertaald naar eenvoudige woorden en beelden. Met de nieuwe filmpjes licht de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen een aantal onderwerpen toe die momenteel veel aandacht trekken. De animaties verschijnen op de website van de Vereniging en haar leden, maar ook op social media en in presentaties.

Nog vijf
Volgende week verschijnt de tweede animatie, over patenten. In de weken daarna komen nog vier andere animaties online. De nieuwe filmpjes belichten de volgende onderwerpen: magistraal bereiden, de prijs van een geneesmiddel, tekorten en transparantie over financiële relaties.

Downloaden
Wie het filmpje over de ontwikkeling van een geneesmiddel wil downloaden, kan een mail sturen naar info@innovatievegeneesmiddelen.nl