Rosmalen

‘Wij Geven Niet Op voordat vervalste medicijnen de wereld uit zijn’

‘Amgen streeft naar de hoogste kwaliteit als het gaat om onze geneesmiddelen en patiëntveiligheid. Daarom nemen wij de aanpak van namaakgeneesmiddelen zeer serieus.’ Dat is de belofte van Jeroen van Rosmalen, Project Manager Engineering van Amgen.

6 mrt 2018

‘Om de levensgevaarlijke handel in namaakgeneesmiddelen te verminderen, is het belangrijk om systemen op te zetten om geneesmiddelen te kunnen traceren door de gehele toeleveringsketen.’

Serialisatie
‘Daarom ben ik mij binnen Amgen bezig gaan houden met serialisatie. Dit is één van de eerste inspanningen om alle activiteiten in de keten, van verpakking tot levering, te registeren en identificeren. Daarmee wordt het eenvoudiger om de historie en locatie van een geneesmiddel te identificeren, vanaf het fabricageproces tot aan de levering bij de patiënt.’