ZOWERKTDEZORG

Vaste Kamercommissie VWS neemt zorgpublicaties in ontvangst

De vaste Kamercommissie van het ministerie van VWS nam 5 juni twee publicaties van het Platform Zó werkt de zorg in ontvangst. Het gaat om de boeken 'Zó werkt de zorg in Nederland' en 'Zó werkt de ouderenzorg'.

‘Deze boeken zijn heel handig om te begrijpen en om uit te leggen hoe ons zorgstelsel in elkaar zit.’ Dat zei Tweede Kamerlid Corine Ellemeet (GroenLinks) bij de overhandiging van de boeken Zó werkt de zorg in Nederland en Zó werkt de ouderenzorg. De twee publicaties geven heldere en neutrale informatie over hoe de zorg in Nederland is geregeld.

Dezelfde taal
De boeken zijn een uitgave van Platform Zó werkt de zorg, waarin zestien partijen uit de zorg zijn vertegenwoordigd. De publicaties geven antwoord op vragen als: Wat is de gedachte achter het Nederlandse zorgstelsel? Hoeveel mensen werken er in de ouderenzorg? En hoe lopen de geldstromen in de zorg? Kamerlid Henk Krol (50PLUS) zei blij te zijn met de boeken: ‘Dit boek helpt ons in debatten over de ouderenzorg. Waar wij als 50PLUS soms het verwijt krijgen vanuit emotie te praten, hebben wij nu de feiten.’

Objectieve informatie
Platform Zó werkt de zorg wil Nederland voorzien van heldere en objectieve informatie over de zorg. Het platform is een publiek-private samenwerking van zestien landelijke organisaties. Zó werkt de ouderenzorg werd geschreven in samenwerking met AAG, ActiZ, ANBO, Prismant, SBOH, SOON, Verenso, Vilans en VWS.

Vandaag beschikbaar
Zó werkt de zorg in Nederland en Zó werkt de ouderenzorg zijn vanaf vandaag beschikbaar in boek- en webwinkels, zoals managementboek.nl en bol.com. Zó werkt de zorg in Nederland kost €25,- (e-book €12,50). Zó werkt de ouderenzorg kost €20,- (e-book €10,00). De afbeeldingen van de Zó werkt de zorg-boeken zijn binnenkort ook terug te vinden in de Zó werkt de zorg-app.