Still financielerelaties.JPG

Nieuwe animatie: Financiële relaties

De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen publiceert 10 juli de vijfde en laatste animatie. Ditmaal gaat het filmpje over financiële relaties tussen geneesmiddelenbedrijven en artsen.

Hierin wordt uitgelegd waarom artsen in sommige gevallen een financiële vergoeding ontvangen van medicijnmakers. En dat vergoedingen boven de vijfhonderd euro verplicht gemeld moeten worden in het Transparantieregister, dat uniek is in de wereld.

Vijf animaties
De Vereniging maakt dit jaar vijf animaties van zo’n anderhalve minuut. In de filmpjes worden complexe onderwerpen op een eigentijdse manier vertaald naar eenvoudige woorden en beelden. Met de nieuwe filmpjes licht de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen een aantal onderwerpen toe die momenteel veel aandacht trekken. De animaties verschijnen op de website van de Vereniging en haar leden, maar ook op social media en in presentaties.

Downloaden
Wie het filmpje over de ontwikkeling van een geneesmiddel wil downloaden, kan een mail sturen naar info@innovatievegeneesmiddelen.nl

Animatie Financiële relaties

Video’s & animaties Vereniging