Pledge BMS

Wij Geven Niet Op voordat iedereen lang en gezond kan leven

Bram Hoogesteger is Pricing & Reimbursement Manager bij Bristol-Myers Squibb. Hij geeft niet op tot iedereen lang kan leven in goede gezondheid. Helaas is een goede kwaliteit van leven voor sommige patiënten minder vanzelfsprekend.

’Het komt nog te vaak voor dat maar een deel van de patiënten optimaal reageert op een behandeling. En niet alleen bij nieuwe, innovatieve geneesmiddelen. Ik zou het liefst willen dat geneesmiddelen voor alle patiënten werken!’ aldus Bram Hoogesteger.

Uitgaan van patiënt
‘Ik geloof dat Personalised Medicine en Personalised Treatment de toekomst hebben. Iedereen heeft weer andere, vaak persoonlijke wensen en eisen. Wil een patiënt langer leven, overleven, een goede kwaliteit van leven of gewoonweg geen patiënt meer zijn? Wil hij zijn (klein)kinderen zien opgroeien of kunnen sporten?’

Andere vragen
De antwoorden op deze vragen zullen verschillen en roepen ook weer andere vragen op. Hoogesteger: ‘Wanneer is een medicijn effectief te noemen? Als deze genezing biedt of verlening van leven? Wanneer wegen de voordelen op tegen eventuele bijwerkingen? En wanneer is het aantal patiënten groot genoeg om de juiste conclusies te trekken?’

Kwaliteit
‘Bij Bristol-Myers Squibb worden we gedreven door de wetenschap en zijn we ons bewust van onze maatschappelijke betrokkenheid. Maar tegelijkertijd zijn we ook niet blind voor commerciële belangen. Zodat we in de toekomst nieuwe en betere geneesmiddelen kunnen blijven ontwikkelen. Dat is wat mij en mijn collega’s drijft: zorgen dat iedereen langdurig kan (over)leven met een hoge levenskwaliteit!’

#WijGevenNietOp
De belofte van Bram is onderdeel van de campagne #WijGevenNietOp, waarin medewerkers van geneesmiddelenbedrijven vertellen over hun toewijding bij de ontwikkeling van nieuwe medicijnen tegen ziektes waarvan we vandaag de strijd nog verliezen.

#WijGevenNietOp