Logo.JPG

RSNN op Dutch Medicines Days

Het Regulatory Science Netwerk Nederland (RSNN) geeft tijdens de FIGON Dutch Medicines Days twee parallelsessies over ‘regulatory challenges for medicines development in oncology’.

De jaarlijkse Dutch Medicines Days vinden in plaats op 1 en 2 oktober in Ede. Naast een aantal plenaire sprekers, waaronder minister Bruins van medische zorg en sport, en professor Emile Voest van het Nederlands Kanker Instituut, vinden er een groot aantal parallelsessies plaats.

Nieuwe oncologische behandelingen
In de twee sessies van RSNN staan de regulatoire uitdagingen bij nieuwe oncologische behandelingen centraal. Sprekers zullen zich specifiek richten op gen- en stamceltherapieën, waarvan er op dit moment honderden in ontwikkeling zijn. In de tweede sessie wordt meer specifiek ingegaan op het bewijs dat nodig is om de effectiviteit en veiligheid van deze nieuwe therapieën aan te tonen.

Platform regulatory science
In 2015 is het Regulatory Science Netwerk Nederland (RSNN) opgericht als platform van en voor betrokken partijen uit de wetenschap, de overheid en de industrie. De deelnemende organisaties zijn actief op het gebied van regulatory science, de wetenschap die gebruikt wordt bij het beoordelen van nieuwe geneesmiddelen.

Publiek-private samenwerking
Het RSNN stelt zich ten doel regulatory science vanuit verschillende invalshoeken te bundelen. Hiermee wil het platform de regelgevende wetenschap niet alleen binnen Nederland, maar ook internationaal bevorderen en toepassen. Deze gezamenlijke aanpak via publiek-private samenwerking is nodig om geneesmiddelen efficiënt en doelmatig te reguleren en in Nederland op de markt te laten komen.

Webpagina RSNN
Programma en aanmelding voor de Dutch Medicine Days