2018-10-09 amgen_erkenning_mantelzorgvriendelijk_bedrijf_8okt2018.JPGV.l.n.r. Serge Loijens, Marika Murto en Jan Anne van Dijk

Amgen officieel mantelzorgvriendelijk

Medicijnontwikkelaar Amgen, lid van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, is officieel erkend als mantelzorgvriendelijk bedrijf. De fabrikant ontving 8 oktober de erkenning ‘Wij werken mantelzorgvriendelijk’ van mantelzorgorganisatie Mezzo.

Namens Amgen Nederland ontvingen Marika Murto, General Manager, en Serge Loijens, Human Resources Lead, de erkenning uit handen van Jan Anne van Dijk van Mezzo.

Werk-privé balans
Amgen, lid van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, zegt in een reactie trots te zijn op deze erkenning, die volgens het bedrijf aansluit bij haar missie: patiënten helpen. Voor de werkende mantelzorger is het volgens Amgen belangrijk dat er aandacht en ondersteuning is vanuit de werkomgeving. Dit draagt bij aan een gezonde werk-privé balans van de mantelzorger en is cruciaal voor het welzijn van de werknemer en voor het succes op de werkvloer.

Alle begrip
Jeroen van Kuijck, Senior Associate Commercial Analysis bij Amgen heeft zelf ondervonden hoe belangrijk dit is: ‘Toen mijn vriendin in verband met haar zwangerschap, plots gedwongen bedrust moest houden, heb ik de ruimte gekregen om thuis van alles te regelen en haar bij te staan, gelukkig was er alle begrip voor op mijn werk en hebben we goede afspraken kunnen maken.’

Goede balans
Deze erkenning past in het beleid van Amgen, dat tevens gecertificeerd is als een ‘Great Place to Work’. Serge Loijens: ’Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers een goede balans tussen werk en privé hebben. Omdat mantelzorg deze kan verstoren ondersteunen wij hen met richtlijnen en programma’s om mantelzorg bespreekbaar te maken en oplossingen te vinden. Dit is zeker nodig gezien de verwachting dat wij de komende jaren steeds meer onze baan zullen moeten combineren met mantelzorg.’

Ambitie Vereniging
Met de ambitie om mantelzorgvriendelijk te worden, laten de Vereniging en haar leden zien dat zij een bijdrage willen leveren aan een gezonde samenleving. Niet alleen met woorden, maar ook met daden. Vijf bedrijven uit de geneesmiddelensector, waaronder de Vereniging, behaalden inmiddels de erkenning ‘mantelzorgvriendelijke organisatie’. Daarnaast ontvangen drie leden op korte termijn de acceptatie en verkennen meerdere de mogelijkheid om met dit thema aan de slag te gaan. Zij doen dit samen met Mezzo, de landelijke vereniging voor mantelzorgers.

Bericht Amgen

Mantelzorgpagina Vereniging