Janssen_Fabriek_Vaccines Launch Facility_foto_opening.JPG

Janssen opent nieuwe Vaccines Launch Facility

Janssen opende 25 oktober in Leiden een faciliteit voor de productie van vaccins ter preventie van een aantal van 's werelds dodelijkste infectieziekten. De productie van kandidaat vaccins, waaronder tegen HIV, is al begonnen.

‘Deze nieuwe faciliteit staat symbool voor de grote toewijding van Janssen aan onze missie om een substantiële bijdrage te leveren aan de gezondheid van mensen, wereldwijd’, aldus Johan van Hoof, Global Head Vaccines bij Janssen in Leiden. ‘Door lokaal te investeren, hopen we internationaal een verschil te kunnen maken. Dat doen we door ervoor te zorgen dat innovatieve en effectieve vaccins beschikbaar komen voor de mensen die ze nodig hebben, waar ook ter wereld.’

Wereldwijde pandemieën
De pijplijn van Janssen bevat vaccins in ontwikkeling ter preventie van diverse infectieziekten. Naast de ondersteuning van de ontwikkeling en introductie van deze vaccins, kan deze faciliteit ook bijdragen de bescherming tegen wereldwijde pandemieën, waaronder de meest recente samenwerking tussen Janssen en de Coalition for Epidemic Preparedness Innovations (CEPI) om een nieuw vaccin te ontwikkelen tegen het Middle East Respiratory Syndrome (MERS).

Internationale top
Tijdens de officiële opening van de faciliteit zei Bruno Bruins, minister voor Medische Zorg en Sport, het volgende: ‘De Nederlandse gezondheidszorg behoort bij de internationale top. Ook hebben wij als land een grote traditie van innovatie, onderzoek en het creëren van hoogwaardige werkgelegenheid. De komst van het Europees Medicijn Agentschap (EMA) naar Amsterdam versterkt die positie. De opening van deze fabriek van Janssen Vaccines past in deze ontwikkeling.’

ezgif.com-video-to-gif