20181113 Why-You-Buggin-Out_Banner (002)

Microbioom bijeenkomst Johnson & Johnson

Johnson & Johnson, moederbedrijf van geneesmiddelenontwikkelaar Janssen, organiseert 13 november in Rotterdam een bijeenkomst met als titel ‘Why Ya Buggin’ Out? Regulatory Hurdles and Other Obstacles on the Path to Microbiome Market’.

De bijeenkomst, die van 11.00-13.00 uur plaatsvindt bij CIC in het Groot Handelsgebouw Rotterdam, staat in het teken van alle nieuwe mogelijkheden die het menselijk microbioom biedt om ziekten te bestrijden. Het menselijk microbioom omvat de complete verzameling van micro-organismen die op en in het menselijk lichaam wonen. Inclusief het genetisch materiaal dat zij bij zich dragen.

Regelgevende obstakels
Op de bijeenkomst is volop aandacht voor de regelgevende én klinische obstakels bij het gebruik van het microbioom. Ook komt de vraag aan de orde of Europese wetgeving rond dit onderwerp van invloed zal zijn op de wetten in Amerika. Wat is de visie van de Amerikaanse geneesmiddelenautoriteit FDA over het microbioom? En welke uitdagingen liggen er rond Intellectual Property (IP)?

Vier experts
Over deze en andere vragen laten vier experts hun licht schijnen. Elena Fernandez Kleinlein (J&J Consumer), Eric de la Fortelle (Seventure Partners), Veronika Oudova (S-Biomedic) en Colette Shortt (J&J Consumer) vormen gezamenlijk het panel. De bijeenkomst zal worden bijgewoond door ondernemers, onderzoekers, artsen en vertegenwoordigers van geneesmiddelenbedrijven die werken aan de mogelijkheden van het microbioom.

50% korting
Bij de bijeenkomst is een lunch inbegrepen. Leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen krijgen 50% korting op de toegangsprijs van 25 euro. Hiervoor dienen deelnemers de code VIGHOLLAND via deze link in te voeren bij de aanmeldbutton.

Microbioom bijeenkomst Johnson & Johnson