Knipsel.PNG

PharmInvestHolland bijeenkomst: Kansen voor de sector

Het Nederlandse investeringsklimaat voor de geneesmiddelensector zit in de lift. Op de bijeenkomst van 15 november vertellen bedrijven waarom zij kozen voor investeren in ons land en wat er nodig is om het R&D-klimaat verder te versterken.

Nederland scoort goed op Europese ranglijsten als het gaat om innovatie en economische groei. De komst van de Europese Geneesmiddelenautoriteit EMA is een unieke kans om de Nederlandse geneesmiddelensector steviger op de kaart te zetten. Wat moeten we doen om Nederland verder naar de wereldtop te brengen? En hoe versterken we het investeringsklimaat voor research & development? Deze vragen staan centraal tijdens de bijeenkomst van PharmInvestHolland.

Kansen benutten
De bijeenkomst staat onder leiding van Hans Schikan (interim boegbeeld Health~Holland, topsector Life Science & Health). Markwin Velders (algemeen directeur Kite Pharma) en Jurgen Kwik (Strategy & Operations Leader, Janssen Vaccines & Prevention) vertellen waarom hun bedrijven het besluit namen om te investeren in Nederland. Zij gaan in debat met Kamerleden Jessica van Eijs (D66) en Leendert de Lange (VVD) over de kansen voor Nederland.

Samenwerken
In 2017 startte Health~Holland het samenwerkingsverband  PharmInvestHolland. Binnen dit initiatief werken de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, VNO-NCW, het ministerie van Economische Zaken en Klimaat, HollandBIO en andere partijen gezamenlijk aan de verbetering van het investeringsklimaat voor biofarmaceutische bedrijven.

Presentatie bidbook
Een van de projecten van PharmInvestHolland is de positionering van Nederland als aantrekkelijk investeringsland voor geneesmiddelenbedrijven. Tijdens de bijeenkomst overhandigen Gerard Schouw (directeur Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen) en Annemiek Verkamman (directeur HollandBIO) de uitgebreide tweede editie van het bidbook.

Bijeenkomst
De bijeenkomst is uitsluitend voor genodigden. Heeft u belangstelling de bijeenkomst bij te wonen, stuur dan een berichtje naar Shanna Ferdinandus.

Pagina Vestigingsklimaat