logosanofi

Sanofi vestigt zich in Amsterdam

Sanofi, lid van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, gaat in Nederland al zijn activiteiten en medewerkers huisvesten op één locatie in Amsterdam. Vanaf november zetelt het bedrijf in het Amsterdam Health & Technology Center (AHTC).

De circa tweehonderd medewerkers van Sanofi Gouda, driehonderd collega’s van de Nederlandse vestiging en het Europese hoofdkantoor van Sanofi Genzyme in Naarden nemen hun intrek in het Amsterdam Health & Technology Center (AHTC).

Twintig nationaliteiten
Het AHTC ligt tegenover het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam-Zuidoost. Het nieuwe kantoor wordt de thuisbasis voor medewerkers met ruim twintig nationaliteiten. Sanofi maakt de keuze voor het AHTC vanwege het creatieve en internationale karakter van Amsterdam. Dit sluit volgens het bedrijf naadloos aan bij Sanofi als internationale ontwikkelaar van nieuwe geneesmiddelen en vaccins.

Snel thuisvoelen
Bert de Jong, Country Chair Sanofi Nederland: ‘Dat Sanofi straks letterlijk naast een plek zit waar mensen naar toe gaan voor gezondheidszorg past bij het karakter van ons bedrijf als partner in zorg voor gezondheid. Dat karakter blijkt ook uit onze investeringen in de ontwikkeling van nieuwe vaccins en geneesmiddelen. In de hoofdstad, tevens gastheer van het te vestigen European Medicines Agency (EMA), verwacht ik dat onze vijfhonderd medewerkers zich snel thuis zullen voelen.’

Europees hoofdkantoor
Met de verhuizing zal ook het Europese hoofdkantoor van Sanofi Genzyme, de Specialty Care business unit van Sanofi, gevestigd zijn in het AHTC. De nieuwe locatie ligt centraal en is ook voor buitenlandse bezoekers gemakkelijk bereikbaar.