bms-mantelzorg-kleinJan Anne van Dijk (Mezzo, links) overhandigt de erkenning aan Harrie Rila (B-MS)

B-MS officieel mantelzorgvriendelijk

Bristol-Myers Squibb (B-MS), lid van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, is officieel erkend als mantelzorgvriendelijk bedrijf. De fabrikant ontving 5 november de erkenning ‘Wij werken mantelzorgvriendelijk’ van mantelzorgorganisatie Mezzo.

Namens B-MS ontving Harrie Rila van de Ondernemingsraad de erkenning uit handen van Jan Anne van Dijk van Mezzo.

Maatschappelijke verantwoordelijkheid
B-MS draagt mantelzorg een warm hart toe, omdat het past bij de missie van het bedrijf en goed werkgeverschap. Door mantelzorgvriendelijk te werken wil B-MS maatschappelijke verantwoordelijkheid tonen. Het bedrijf zegt oog te hebben voor een thema dat veel impact heeft op het personeel. Jan Anne van Dijk: ‘Het is opvallend dat het de Ondernemingsraad van B-MS is geweest die het initiatief heeft genomen om deze erkenning te gaan behalen. Het geheel wordt binnen B-MS mede ondersteund en actief uitgedragen door het management en human resources.’

Ambitie Vereniging
Met de ambitie om mantelzorgvriendelijk te worden, laten de Vereniging en haar leden zien dat zij een bijdrage willen leveren aan een gezonde samenleving. Niet alleen met woorden, maar ook met daden. Zes bedrijven uit de geneesmiddelensector, waaronder de Vereniging, behaalden inmiddels de erkenning ‘mantelzorgvriendelijke organisatie’. Daarnaast krijgen verschillende leden op korte termijn de acceptatie. Ook verkennen meerdere bedrijven de mogelijkheid om met dit thema aan de slag te gaan. Zij doen dit samen met Mezzo, de landelijke vereniging voor mantelzorgers.

Mantelzorgpagina Vereniging

2018-11-05 BMS uitreiking mantelzorg-zaalMedewerkers B-MS brainstormen over mantelzorg