bestuuraarnoudoverkampAarnoud Overkamp

Aarnoud Overkamp volgt Paul Korte op als voorzitter

Paul Korte treedt per 1 januari 2019 terug als bestuursvoorzitter van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen. Aarnoud Overkamp, nu nog vicevoorzitter, volgt hem op. Bestuurslid Bert de Jong volgt Overkamp op als vicevoorzitter.

14 dec 2018

Paul Korte, general manager van Janssen, is sinds 2015 bestuurslid van de Vereniging. De afgelopen drie jaar was hij voorzitter. Korte treedt terug omdat hij binnen Janssen een andere rol gaat vervullen.
‘We zijn Paul Korte zeer dankbaar voor zijn grote inzet voor belangenbehartiging van de Nederlandse innovatieve geneesmiddelensector’, zegt Gerard Schouw, directeur van de Vereniging. ‘De rode draad in zijn voorzitterschap was de focus op verbinding en samenwerking. Onder zijn leiding heeft de Vereniging een duidelijke visie ontwikkeld in onze Geneesmiddelenagenda, met veel aandacht voor een open dialoog.
We zijn blij met de benoeming van Aarnoud Overkamp, die deze lijn zal voortzetten.’

bestuurpaulkortePaul Korte

Veel kansen
Overkamp, general manager van Takeda, startte in 2014 als bestuurslid van de Vereniging. Hij was de laatste twee jaar al vicevoorzitter.
‘Ik hoop in deze nieuwe rol nog meer bij te dragen aan optimale toegankelijkheid van revolutionaire nieuwe geneesmiddelen’, zegt Overkamp. ‘Personalised medicine biedt bijvoorbeeld ontzettend veel kansen voor patiënten. Maar we moeten, samen met stakeholders, nog veel stappen zetten om al die kansen optimaal te benutten. Denk hierbij aan ons systeem van registratie en vergoeding van geneesmiddelen. Uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel: goede gezondheidszorg, waarin ruimte is voor nieuwe en betere behandelingen.’

Ervaren
De nieuwe vicevoorzitter, Bert de Jong, is general manager van geneesmiddelenbedrijf Sanofi. De Jong, een ervaren bestuurder, is al bijna twee jaar bestuurslid van de Vereniging.
De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen is de brancheorganisatie van 44 in Nederland actieve geneesmiddelenbedrijven.

Leden

Bert de Jong