2018-09-11 Prix Galien Nederland

Deadline aanmelden kandidaten Prix Galien verlengd tot en met 5 april

12 mrt 2019

Dit najaar vindt voor de 26e keer de uitreiking plaats van de Prix Galien 2019. Naast de Pharmaceutical Award en de MedTech Award wordt ook de Research Award uitgereikt. Nomineren van kandidaten voor de drie prijzen is nog mogelijk tot en met 5 april.

Voor de Prix Galien Pharmaceutical Award 2019 komen innovatieve en betekenisvolle geneesmiddelen in aanmerking die in 2018 op de Nederlandse markt zijn gebracht en beschikbaar zijn voor alle patiënten. Ook mogen zij niet langer dan drie jaar geleden een Europese handelsvergunning hebben ontvangen of geregistreerd zijn bij het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. Kandidaten voor deze prijs kunnen tot en met 5 april online worden aangemeld.

MedTech Award
De Prix Galien MedTech Award 2019 beloont aantoonbaar waardevolle innovaties in de zorg voor patiënten, mantelzorgers en zorgverleners. In aanmerking komen onder meer innovaties op het gebied van medische apparatuur, diagnostica en e-Health oplossingen. Ook robotics, domotica en wearables/draagbare technologie en big data vallen onder deze categorie.

Kandidaten kunnen voor deze prijs online worden aangemeld. Aanmeldingen dienen uiterlijk op 5 april binnen te zijn.

Research Award
De Prix Galien Research Award bekroont het wetenschappelijk onderzoek van een vooraanstaande, jonge onderzoeker, of een onderzoeksteam, dat van grote betekenis is voor fundamenteel of klinisch geneesmiddelenonderzoek. De winnaar ontvangt een geldbedrag van vijfduizend euro. Onderzoekers kunnen ook zichzelf als kandidaat aanmelden. Kandidaten kunnen online worden aangemeld tot en met 5 april.

In juni selecteert de jury uit de inzendingen de nominaties voor de Prix Galien Research Award 2019. De uiteindelijke winnaars worden bekend gemaakt tijdens de uitreiking in oktober. De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen en ZonMw zijn partner van de Prix Galien.

Website Prix Galien

Winnaar Prix Galien Pharmaceutical Award 2018