Innovatiemodellen BASE_WIDE_42

Europese start-ups nemen deel aan innovatieprogramma Amerikaanse overheid

Twee Europese start-ups zijn geselecteerd voor BLUE KNIGHT, een samenwerking van het Amerikaanse agentschap voor gezondheidzorg BARDA en Johnson & Johnson Innovation - JLABS. BLUE KNIGHT stimuleert innovatie gericht op wereldwijde gezondheidsbescherming.

7 sep 2020

In totaal nemen zeven JLABS-bedrijven van over de hele wereld deel aan het innovatieprogramma dat valt onder het Amerikaanse ministerie van Gezondheidszorg. De twee Europese bedrijven zijn Genome Biologics en Gabi SmartCare. Beide bedrijven presenteren hun deelname op respectievelijk  9 september en 18 september in twee webinars.

Something Old, Something New: A Disruptive Platform to Repurpose Drugs
Wat als we kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence - AI) konden gebruiken om nieuwe doelen voor bestaande medicijnen te identificeren, waarbij we naar het hele genoom kijken in plaats van een enkele metabole route? Wat als we deze medicijnen zowel ex vivo als in vivo konden valideren via een geïntegreerd platform? Wat als we dit innovatieve platform in konden zetten als toepassing in de COVID-19 pandemie? Genome Biologics, een JLABS @ BE bedrijf dat recent is geselecteerd voor Blue Knight, legt uit hoe zij dit doel nastreven. Registreer hier voor het webinar op 9 september, 14.30 -15.45 uur.

A Breath of Fresh Innovation: Advancing Remote Respiratory Monitoring
Een appel per dag houdt de dokter weg, maar wat als we de dokter op afstand kunnen houden, terwijl deze je toch in de gaten houdt? Gabi SmartCare, een JLABS @ BE bedrijf dat recent is geselecteerd voor Blue Knight, ontwikkelt een draagbare oximeter voor de bovenarm die geschikt is voor iedere patient – van te vroeg geboren babies tot ouderen. Deze stelt gezondheidsmedewerkers in staat op afstand de ademhaling van hun patienten te monitoren met behulp van voorspellende digitale analyses. Registreer hier voor het webinar op 18 september, 14.30 – 15.45 uur.

Over JLABS
JLABS is de Life Sciences incubator van Johnson & Johnson die via een ‘no strings attached’ model start-ups en innovators ondersteunt in de ontwikkeling van gezondheidsoplossingen.

Meer over Blue Knight