Anouschka Lahije 530

Stel je vraag over vaccins direct na persconferentie Rutte

Nederland zit vanavond aan de buis gekluisterd, voor de update van premier Rutte en minister De Jonge over corona. De verwachtingen zijn hoog gespannen; komen er versoepelingen rond de feestdagen? En wanneer komt het eerste vaccin in Nederland beschikbaar?

8 dec 2020

Heb je nog vragen over coronavaccins en -medicijnen? Schakel dan om 19.30 uur, direct na de persconferentie, door naar het onlinbe publieksdebat van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG). Het motto van deze avond: #vraaghetdefarma.

Vier experts
Dagvoorzitter Anouschka Laheij legt zo veel mogelijk chatvragen van Nederlanders voor aan vier experts: Hanneke Schuitemaker (hoofd vaccinontwikkeling Janssen), Marc Kaptein (medisch directeur Pfizer), Marc Bonten (arts-microbioloog, UMC Utrecht) en Andrea Evers (hoogleraar gezondheidspsychologie, Universiteit Leiden).

Familie en vrienden
Attendeer ook familieleden en vrienden op dit publieksdebat! Elke Nederlander krijgt dinsdagavond de unieke kans om rechtstreeks vragen te stellen aan experts, via de chat. Je kunt je dinsdag tot 19.15 uur aanmelden, dan ontvang je meteen een zoom-link. De live uitzending begint om 19.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Na afloop blijft het chatteam met medewerkers van geneesmiddelenbedrijven nog een half uurtje beschikbaar. Vanaf woensdag is het publieksdebat terug te zien op www.wewordenbeter.nl.

Meld je hier aan: https://wewordenbeter.nl/publieksdebat/

WHO-overzicht vaccinontwikkeling

Q&A over vaccins