pixabay - data matrix

VIG Talk op 17 juni over data en uitkomsten

25 mei 2021

Op donderdag 17 juni organiseert de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen een VIG Talk over toekomstbestendige (data)infrastructuur en samenwerken aan betere uitkomsten. De eerste spreker is bekend: Gerrit Meijer. Aanmelden kan al!

Binnen de zorg is een goede data-infrastructuur noodzakelijk waarbij de benodigde data eenmalig aan de bron verzameld kan worden. De data uit de dagelijkse praktijk zijn nodig voor het registreren van de verschillende behandelingen en de bereikte uitkomsten. Met deze data-infrastructuur bieden we de zorg de mogelijkheid om inzichten te genereren en te gebruiken voor zorgverbeteringstrajecten, meten van kwaliteit, benchmarken, maar ook informatie te bieden aan zorgverleners en patiënten zodat er beter gefundeerde gezamenlijke beslissingen genomen kunnen worden over de behandeling. Daarnaast kan de infrastructuur bijdragen aan het verbeteren van onderzoek. Tijdens deze VIG Talk verkennen we de oplossingsrichtingen om te komen tot een toekomstbestendige infrastructuur en definiëren we de barrières die er op dit moment nog zijn.

Sprekers
Gerrit Meijer is Head of Research & Innovation bij het Nederlands Kankerinstituut en als professor Oncologic Pathology verbonden aan het UMC Utrecht. Hij is tevens bestuurslid Health RI. De naam van de tweede spreker van deze VIG Talk maken we op korte termijn bekend.

Aanmelden
Dit live event vindt plaats op donderdag 17 juni, van 16.00 tot 17.00 uur. Tijdens de VIG Talk kunt u vragen stellen aan beide sprekers, via de chatfunctie. Aanmelden kan via onderstaande link. Deelnemers ontvangen kort voor het live event een linkje voor online toegang.

Aanmelden VIG Talk 17 juni