Medicijnsector in transitie

De pandemie zal ook in de geneesmiddelensector nog vele jaren als een piketpaal gelden voor ontwikkelingen die een versnelling hebben doorgemaakt, of vertrouwde perspectieven blijvend hebben gekanteld. De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG) wil met deze nieuwe publicatie de temperatuur van deze tijd opnemen.

200613_social_liggend_2000x1500px

In 9 gesprekken met beeldbepalers uit de sector kijken we 7 jaar terug, met een overzicht van mijlpalen en hoogtepunten, maar ook naar kritische momenten in de dialoog tussen, media, politiek en de farmaceutische sector. Waar staan we nu? En waar willen we naartoe?

Hoe heeft Covid-19 het debat over de gezondheidszorg veranderd, bijvoorbeeld als het gaat om preventie, zorgcapaciteit en de productie van vaccins en geneesmiddelen? Op welke vlakken van samenwerking zijn doorbraken bereikt die zorgen voor blijvende verandering?
We kijken naar de belangrijkste ontwikkelingen van de laatste jaren, maar vooral naar de kansen en perspectieven voor de nabije toekomst. De rode draad in de interviews is helder:

Met COVID19 als kantelpunt is dit hét moment om te werken aan betere publiek-private samenwerking en een dialoog van vertrouwen.

Digitale versie Medicijnsector in transitie

Bekijk hier de video met de geïnterviewden uit Medicijnsector in transitie

Medicijnsector in transitie [PDF]