Over Young Innovators of Medicines

Op deze pagina vindt u meer informatie over Young Innovators of Medicines (voorheen Jong Nefarma).

logo young innovators

Young Innovators (voorheen Jong Nefarma) is opgericht in maart 2013. In de afgelopen jaren hebben de jongeren zelf thema's gedefinieerd, verder ontwikkeld en uitgewerkt. Dit zijn talent& ontwikkeling, partnerschap met andere jonge (zorg)verenigingen, verbinden van jongeren binnen de ledenbedrijven, en debatteren en adviseren over aansprekende en belangrijke onderwerpen voor onze sector.

Structuur Young Innovators

Alle leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen hebben de mogelijkheid één jonge professional naar voren te schuiven  voor in dit platfom. Het bestuur wordt gevormd door een voorzitter en vier bestuursleden, die alle vier een werkgroep voorzitten. Eén van de bestuursleden is tevens vice-voorzitter. Daarnaast is er een secretaris vanuit het Verenigingsbureau.

Young Innovators binnen de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen

Het Verenigingsbestuur gebruikt Young Innovators als klankborgroep. Daarnaast heeft Young Innovators een vaste plek in de bestuurscommissie ‘Communicatie en Reputatie’ van de Vereniging.

Contact opnemen met Young Innovators of Medicines? Stuur dan een mailtje naar Fons Cazius via younginnovators@innovatievegeneesmiddelen.nl of bel naar 06 12 14 48 75.

Terugblik Young Innovators ZomerEvent 2017

Hoe zit het precies met de bekostiging van de Nederlandse zorg? Consultant Ulrich Oron lichtte het toe, tijdens het Zomerevent van de Young Innovators of Medicines, donderdag 6 juli in het Utrechtse Media Plaza.

_DSC0936

‘Nooit geweten dat het systeem zo ingewikkeld was’, zei een van de deelnemers na afloop over de presentatie van Oron. ‘Superknap hoe hij zoiets saais leuk kan presenteren’, was een andere opmerking van een deelnemer.

Gejuich
Circa honderd jonge medewerkers van geneesmiddelenbedrijven kwamen op het evenement af. Ze volgden workshops over thema’s als: vergoeding van geneesmiddelen, slimmer mailen, van gelijk hebben naar gelijk krijgen én spreken als Obama. Vijf deelnemers waren dapper genoeg om hun speech niet alleen in de workshop, maar ook plenair te presenteren. Dat leverde luid gejuich op. Het programma werd gecompleteerd met een diner, speeddaten en de afsluitende borrel.

ZorgSamenEvent 2017: Zorg wordt onafhankelijk van tijd en plaats

Foto ZSE

Op donderdag 20 april vond weer het jaarlijkse ZorgSamenEvent plaats, mede georganiseerd door de Young Innovators of Medicines. Lucien Engelen en Sietske Rozie prikkelden de deelnemers met de boodschap dat als we het zorgstelsel opnieuw ontworpen zou worden het ziekenhuis misschien niet meer zou bestaan.

Klik hier voor een terugblik op het ZorgSamenEvent 2017.

Klik hier voor een terugblik op het ZorgSamenEvent 2016

Klik hier voor de brochure 'Terugblik ZorgSamenEvent 2014'

Klik hier voor de brochure 'Terugblik ZorgSamenEvent 2013'

Terugblik nieuwjaarsevent Young Innovators of Medicines 20 januari 2017

Image-1

Goede voornemens, Young Innovators of Medicines gaat ze waarmaken! Tijdens het Nieuwjaarsevent in de Fabrique in Utrecht op 20 januari jl. kregen alle 80 deelnemers tips en tricks hoe zij dit jaar wél hun persoonlijke en werkdoelen gaan halen.

Activiteiten Young Innovators
De werkgroep Interactie van Young Innovators of Medicines organiseert elk jaar het Nieuwjaarsevent voor alle jongeren in de geneesmiddelensector. Daarnaast organiseren deze werkgroep jaarlijks het zomerevent.

Ook de andere werkgroepen organiseren regelmatig activiteiten voor jongeren in de sector, zoals ronde tafels over specifieke inhoudelijke onderwerpen. Ben je werkzaam bij één van de leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen en wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan op onze LinkedIn pagina!

Klik hier voor de presentatie Goede Voornemens Young Innovators of Medicines

Zomerevent 2016

Zomerevent 2016 over heden, verleden, toekomst van de geneesmiddelensector : Jonge professionals uit de geneesmiddelensector gingen aan de slag met berichtgeving vanuit de media. Dit tijdens de mediatraining en vervolgens de gesimuleerde TV uitzending! Nieuwsgierig? Lees hier een uitgebreid verslag van de middag of kijk op deze pagina het filmverslag.

Verder was aan het begin dit jaar het Nieuwjaarsevent 2016 over repuatie. Lees voor een terugblik 'Jong Nefarma geeft het goede voorbeeld'

Wie zijn er vertegenwoordigd in Young Innovators of Medicines

20 High potentials zijn door de lidbedrijven van de vereniging naar voren geschoven om deel te nemen in het platform. De samenstelling van de groep is als volgt:

AbbVie Esther Ong
Amgen Maikel van der Sanden
Astellas Hugo van Brakel
AstraZeneca Esmé Lighaam
Bayer B.V. Marina van den Bosch
Boehringer-Ingelheim B.V. Gerben Davelaar
Bristol-Myers Squibb B.V. Diederik Grootendorst
Chiesi Pharmaceuticals B.V. Joël de Jager
CSL Behring Nathalie Jansen