Over Young Innovators of Medicines

Op deze pagina vindt u meer informatie over Young Innovators of Medicines (voorheen Jong Nefarma).

logo young innovators

Young Innovators (voorheen Jong Nefarma) is opgericht in maart 2013. In de afgelopen jaren hebben de jongeren zelf thema's gedefinieerd, verder ontwikkeld en uitgewerkt. Dit zijn talent& ontwikkeling, partnerschap met andere jonge (zorg)verenigingen, verbinden van jongeren binnen de ledenbedrijven, en debatteren en adviseren over aansprekende en belangrijke onderwerpen voor onze sector.

Structuur Young Innovators

Alle leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen hebben de mogelijkheid één jonge professional naar voren te schuiven  voor in dit platfom. Het bestuur wordt gevormd door een voorzitter en vier bestuursleden, die alle vier een werkgroep voorzitten. Eén van de bestuursleden is tevens vice-voorzitter. Daarnaast is er een secretaris vanuit het Verenigingsbureau.

Young Innovators binnen de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen

Het Verenigingsbestuur gebruikt Young Innovators als klankborgroep. Daarnaast heeft Young Innovators een vaste plek in de bestuurscommissie ‘Communicatie en Reputatie’ van de Vereniging.

Contact opnemen met Young Innovators of Medicines? Stuur dan een mailtje naar Fons Cazius via younginnovators@innovatievegeneesmiddelen.nl of bel naar 06 12 14 48 75.

Terugblik nieuwjaarsevent Young Innovators of Medicines 20 januari 2017

Image-1

Goede voornemens, Young Innovators of Medicines gaat ze waarmaken! Tijdens het Nieuwjaarsevent in de Fabrique in Utrecht op 20 januari jl. kregen alle 80 deelnemers tips en tricks hoe zij dit jaar wél hun persoonlijke en werkdoelen gaan halen.

De kersverse voorzitter Tom Denee (geneesmiddelenbedrijf Janssen) opende de middag met zijn goede voornemens met Young Innovators of Medicines. Ambitieus en met de blik vooruit. Dat begint met een visie van de jongerentak van de Vereniging. De eerste conceptversie ligt daarvoor al klaar. Verder werken vier werkgroepen aan Talent en Ontwikkeling, Interactie, Debat& Advies en Partnerschap. Daarnaast worden thema’s samen met de Vereniging opgepakt, namelijk bekostiging, communicatie, keurmerk en talent & ontwikkeling.

Persoonlijke en werkdoelstellingen
De aanwezige Young Innovators wisten bij binnenkomst al snel in welke categorie ze thuishoorden, dankzij een online vragenlijst die ze eerder hadden ingevuld. Handige informatie om er achter te komen hoe je met interne en externe verwachtingen omgaat. Degene in de vergadering die altijd maar vragen stelt, maar niet aan zichzelf twijfelt? Dan ben je een questioner. Of degene die altijd aan de verwachtingen van anderen probeert te voldoen, maar eigen verwachtingen juist niet waar kan maken? Dan behoor je tot de obligers. De upholder en rebels passen zich juist snel aan of verzetten zich juist tegen zowel in- en externe verwachtingen. Gewapend met deze kennis konden de enthousiaste deelnemers verschillende strategieën toepassen op het eigen gedrag. Met de vaste overtuiging om die doelen dit jaar echt halen.

Activiteiten Young Innovators
De werkgroep Interactie van Young Innovators of Medicines organiseert elk jaar het Nieuwjaarsevent voor alle jongeren in de geneesmiddelensector. Daarnaast organiseren deze werkgroep jaarlijks het zomerevent.

Ook de andere werkgroepen organiseren regelmatig activiteiten voor jongeren in de sector, zoals ronde tafels over specifieke inhoudelijke onderwerpen. Ben je werkzaam bij één van de leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen en wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan op onze LinkedIn pagina!

Klik hier voor de presentatie Goede Voornemens Young Innovators of Medicines

Zomerevent 2016

Zomerevent 2016 over heden, verleden, toekomst van de geneesmiddelensector : Jonge professionals uit de geneesmiddelensector gingen aan de slag met berichtgeving vanuit de media. Dit tijdens de mediatraining en vervolgens de gesimuleerde TV uitzending! Nieuwsgierig? Lees hier een uitgebreid verslag van de middag of kijk op deze pagina het filmverslag.

Verder was aan het begin dit jaar het Nieuwjaarsevent 2016 over repuatie. Lees voor een terugblik 'Jong Nefarma geeft het goede voorbeeld'

Wie zijn vertegenwoordigd in Young Innovators of Medicines

20 High potentials zijn door de lidbedrijven van de vereniging naar voren geschoven om deel te nemen in het platform. De samenstelling van de groep is als volgt:

AbbVie Esther Ong
Amgen Maikel van der Sanden
Astellas Hugo van Brakel
AstraZeneca Esmé Lighaam
Bayer B.V. Marina van den Bosch
Boehringer-Ingelheim B.V. Sophie Rijntjes
Bristol-Myers Squibb B.V. Diederik Grootendorst
Chiesi Pharmaceuticals B.V. Joël de Jager
CSL Behring Nathalie Jansen
Gilead Sciences Netherlands Vincent Lempers
GlaxoSmithKline (GSK) Floris Muts
Ipsen Farmaceutica B.V. Joost Poldervaart
Janssen Tom Denee (voorzitter)
Merck Krijn Schiffers
MSD B.V. Milan van Rheenen
Novartis Pharma B.V. Michelle Putzeist
Pfizer B.V. Laura Burgers
Roche Nederland B.V. Myrte Hulleman
Sanofi Koen Belgers
Shire International Licensing B.V. Liza Verhaegh
Takeda Jorien van Luling
Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen Fons Cazius (secretaris)

Terugblik op fantastisch ZorgSamenEvent

''Het derde ZorgSamenEvent is een feit en bij drie keer kun je spreken van een traditie''. Met deze woorden opende Dewi van Deurssen (Jong Achmea en voorzitter de Jonge ZorgDenktank) het ZorgSamenEvent 2016.

Een initiatief dat drie jaar geleden door Jong Nefarma is ingezet en nu voor het eerst echt sámen met verschillende jonge stakeholders is georganiseerd. Er waren ongeveer 100 jonge professionals op het event aanwezig vanuit allerlei zorgpartijen: beleidsmakers, zorgverleners, patiënten, zorgverzekeraars, apothekers en farmaceuten.

Bij het analyseren van een ‘patient journey’ kwam duidelijk naar voren dat er vooral veel behoefte is aan het delen van informatie. Er is op dit gebied veel te winnen, zowel tussen de arts en patiënt, tussen zorgverleners onderling, als de informatie die nodig is om zélf een regierol in de zorg te kunnen vervullen. Geconcludeerd werd dat dat overigens niet allemaal op het bordje van de zorgverlener kan komen te liggen.

Meer weten over het event? Lees dan hier verder.

Dit was de derde editie van het ZorgSamenEvent. Een terugblik op de eerste twee events is hier te vinden:

Klik hier voor de brochure 'Terugblik ZorgSamenEvent 2014'

Klik hier voor de brochure 'Terugblik ZorgSamenEvent 2013'