Over Young Innovators of Medicines

Op deze pagina vindt u meer informatie over Young Innovators of Medicines (voorheen Jong Nefarma).

logo young innovators

Young Innovators (voorheen Jong Nefarma) is opgericht in maart 2013. In de afgelopen jaren hebben de jongeren zelf thema's gedefinieerd, verder ontwikkeld en uitgewerkt. Dit zijn talent& ontwikkeling, partnerschap met andere jonge (zorg)verenigingen, verbinden van jongeren binnen de ledenbedrijven, en debatteren en adviseren over aansprekende en belangrijke onderwerpen voor onze sector.

Structuur Young Innovators

Alle leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen hebben de mogelijkheid één jonge professional naar voren te schuiven  voor in dit platfom. Het bestuur wordt gevormd door een voorzitter en vier bestuursleden, die alle vier een werkgroep voorzitten. Eén van de bestuursleden is tevens vice-voorzitter. Daarnaast is er een secretaris vanuit het Verenigingsbureau.

Young Innovators binnen de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen

Het Verenigingsbestuur gebruikt Young Innovators als klankborgroep. Daarnaast heeft Young Innovators een vaste plek in de bestuurscommissie ‘Communicatie en Reputatie’ van de Vereniging.

Contact opnemen met Young Innovators of Medicines? Stuur dan een mailtje naar Fons Cazius via younginnovators@innovatievegeneesmiddelen.nl of bel naar 06 12 14 48 75.

Young Innovators of Medicines ZomerEvent 2017

YIM-zomerevent-2017_2

Ready...

Het volgende event van de Young Innovators of Medicines komt er aan! Op het nieuwsjaarevent heb je kennis kunnen maken met onze nieuwe naam en visie. Tijdens dit nieuwe event gaan we ons meer richten op de toekomst. Daarom nodigen wij je van harte uit om samen met vele andere collega’s van onze lidbedrijven op donderdag 6 juli naar Utrecht te komen voor het Zomerevent van 2017, met als thema: “Ready… Set… Go!”

Set…

Het programma bestaat deze keer uit twee onderdelen. We starten met een keynote lecture over “Bekostiging van de zorg”. Daarna bieden we je de mogelijkheid om twee workshops naar keuze te volgen.

Keynote lecture `Bekostiging van de zorg´:

Er zijn tal van nieuwe ontwikkelingen in de geneesmiddelensector. De komende jaren zullen er alleen maar meer innovaties komen. Hoe wordt dit bekostigd, en hoe zorgen we ervoor dat geneesmiddelen en de zorg in de toekomst voor iedereen betaalbaar blijven? Onze keynote speaker Ulrich Oron legt het uit.

Go!

Jij bent er toch ook bij? En natuurlijk sluiten we ook af met een gezellige borrel. Klik hier om je aan te melden en bekijk direct het programma. Zorg dat je op tijd bent ingeschreven, want voor de workshops geldt: vol is vol!

Let op: het Young Innovators ZomerEvent is alleen voor leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen

ZorgSamenEvent 2017: Zorg wordt onafhankelijk van tijd en plaats

Foto ZSE

Op donderdag 20 april vond weer het jaarlijkse ZorgSamenEvent plaats, mede georganiseerd door de Young Innovators of Medicines. Lucien Engelen en Sietske Rozie prikkelden de deelnemers met de boodschap dat als we het zorgstelsel opnieuw ontworpen zou worden het ziekenhuis misschien niet meer zou bestaan.

Klik hier voor een terugblik op het ZorgSamenEvent 2017.

Klik hier voor een terugblik op het ZorgSamenEvent 2016

Klik hier voor de brochure 'Terugblik ZorgSamenEvent 2014'

Klik hier voor de brochure 'Terugblik ZorgSamenEvent 2013'

Terugblik nieuwjaarsevent Young Innovators of Medicines 20 januari 2017

Image-1

Goede voornemens, Young Innovators of Medicines gaat ze waarmaken! Tijdens het Nieuwjaarsevent in de Fabrique in Utrecht op 20 januari jl. kregen alle 80 deelnemers tips en tricks hoe zij dit jaar wél hun persoonlijke en werkdoelen gaan halen.

Activiteiten Young Innovators
De werkgroep Interactie van Young Innovators of Medicines organiseert elk jaar het Nieuwjaarsevent voor alle jongeren in de geneesmiddelensector. Daarnaast organiseren deze werkgroep jaarlijks het zomerevent.

Ook de andere werkgroepen organiseren regelmatig activiteiten voor jongeren in de sector, zoals ronde tafels over specifieke inhoudelijke onderwerpen. Ben je werkzaam bij één van de leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen en wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan op onze LinkedIn pagina!

Klik hier voor de presentatie Goede Voornemens Young Innovators of Medicines

Zomerevent 2016

Zomerevent 2016 over heden, verleden, toekomst van de geneesmiddelensector : Jonge professionals uit de geneesmiddelensector gingen aan de slag met berichtgeving vanuit de media. Dit tijdens de mediatraining en vervolgens de gesimuleerde TV uitzending! Nieuwsgierig? Lees hier een uitgebreid verslag van de middag of kijk op deze pagina het filmverslag.

Verder was aan het begin dit jaar het Nieuwjaarsevent 2016 over repuatie. Lees voor een terugblik 'Jong Nefarma geeft het goede voorbeeld'

Wie zijn er vertegenwoordigd in Young Innovators of Medicines

20 High potentials zijn door de lidbedrijven van de vereniging naar voren geschoven om deel te nemen in het platform. De samenstelling van de groep is als volgt:

AbbVie Esther Ong
Amgen Maikel van der Sanden
Astellas Hugo van Brakel
AstraZeneca Esmé Lighaam
Bayer B.V. Marina van den Bosch
Boehringer-Ingelheim B.V. Sophie Rijntjes
Bristol-Myers Squibb B.V. Diederik Grootendorst
Chiesi Pharmaceuticals B.V. Joël de Jager
CSL Behring Nathalie Jansen