28-01-2020

VIG verwelkomt twee nieuwe leden

Galderma logo met witrand
Pierre Fabré en Portola Pharmaceuticals zijn lid geworden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen.

Pierre Fabré ontwikkelt therapieën gericht op de behandeling van kanker, waaronder targeted therapie bij melanoom en chronische aandoeningen. Het van origine Franse bedrijf is met circa 13.500 medewerkers actief in 130 landen. Pierre Fabré is per 1 januari toegetreden tot de VIG.

Portola is een Amerikaans biotechnologiebedrijf gericht op de behandeling van trombose en hematologische maligniteiten. Het bedrijf dat in 2003 werd opgericht, heeft meer dan 400 medewerkers, waarvan ongeveer 50 in Europa. Het hoofdkantoor van Portola is gevestigd in San Francisco. Midden 2019 begon Portola haar activiteiten in Europa en opende een kantoor in Amsterdam. Het lidmaatschap van de VIG gaat per 1 februari in.

Pierre Fabré Group

Portola Pharmaceuticals