10-06-2024

Zó werkt publieke gezondheidzorg anno 2024

ZWDPG

Benieuwd naar de boeiende wereld van gezondheidsbevordering, -bescherming en -bewaking? De herziene uitgave van het boek Zó werkt publieke gezondheidszorg biedt inzicht. Het boek bevat actuele visualisaties en uitleg, en legt de verbinding met de zorgakkoorden en pandemische paraatheid.

Het doel van het boek, dat voor het eerst werd uitgegeven in 2018, is onveranderd: heldere, toegankelijke en neutrale informatie geven over de plek van publieke gezondheidszorg in het Nederlandse zorgstelsel.

Fraaie visualisaties

Wat zijn kerntaken van publieke gezondheidszorg? Welke wetten maken preventie mogelijk? Hoeveel geld gaat er om in publieke gezondheidszorg en hoe lopen de geldstromen voor de GGD? Zó werkt publieke gezondheidszorg geeft antwoord op al deze vragen (en nog veel meer), uitgelegd met 36 fraaie visualisaties en heldere teksten.

Doelgroep

Zó werkt publieke gezondheidszorg is een boek voor gezondheidsbevorderaars, artsen en beleidsadviseurs, gemeenteambtenaren en bestuurders, belangenbehartigers en alle andere mensen die willen weten hoe het belangrijke werkveld van de publieke gezondheidszorg in elkaar zit. Werkt u in en om dit werkveld of bereid u zich voor op een nieuwe baan in de publieke gezondheidszorg, dan is dit boek een must.

Platform

Het boek is een uitgave van Platform Zó werkt de zorg waarin 20 publieke en private partijen samen werken aan betrouwbare en neutrale gegevens in de zorg. Ook de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen is één van die partners.

Praktische informatie

Het boek is vanaf heden verkrijgbaar in de (online) boekenwinkel, in drukwerk en als e-book. Voor inhoudelijke vragen: mail naar [email protected].