27-06-2023

Dag van de Code: kunnen we zonder elkaar?

Dag van de code Passende zorg samenwerken
Maar liefst 98 % van de stemmers koos voor ‘eens’ in de LinkedIn stelling ‘Voor passende zorg kunnen ziekenhuizen, academie, patiëntenverenigingen en geneesmiddelenbedrijven niet zonder elkaar.’ Een mooie uitkomst, maar we zijn natuurlijk ook erg benieuwd naar de 2% die dit anders ziet!

Op de Dag van de Code, op 4 juli in Leiden, horen we graag hoe u kijkt naar de rol van geneesmiddelenbedrijven in de ommezwaai naar passende zorg. Doen we de juiste dingen? Waarop zouden we meer moeten inzetten? Werken we voldoende samen?
In de aanloop naar de bijeenkomst plaatst de VIG een aantal polls op LinkedIn, zodat we uw mening alvast mee kunnen nemen.

Code en passende zorg

Het evenement draait om de maatschappelijke Code waarin de waarden van de geneesmiddelensector staan: integriteit, transparantie, maatschappelijke verantwoordelijkheid en kwaliteit. Dit jaar is het thema: passende zorg. Dit staat voor samenwerking en het streven naar goede zorg, waarbij patiënt en zorgverlener samen beslissen. Onze leden zijn met hun zorgpartners uitgenodigd op het podium om hierover te vertellen.

Pittige pitches

We vieren de Dag van de Code met elkaar, met externe relaties, en graag met u! De spotlight staat op 14 sprekers, die u in pittige pitches meenemen naar hun samenwerkingen.

Adviescollege

Ook het Adviescollege Code is onze gast. Voorzitter van het College Hugo Hurts reflecteert op het afgelopen jaar en blikt vooruit.
Hoe hebben onze leden de Code uitgedragen, hoe geven ze vorm aan de 40 afspraken over integriteit, transparantie, maatschappelijke verantwoordelijkheid en kwaliteit? Waar zetten ze het komende jaar op in?

Aanmelden

U bent van harte uitgenodigd om mee te praten! De Dag van de Code wordt dit jaar gevierd op het Leiden Bio Science Park, bij Astellas, Sylviusweg 62. Het programma duurt van 14.30 tot 17.15 uur.

Meer horen, zien en meepraten? Kosteloos aanmelden kan hier!