23-05-2023

VIG Talk on Tour in Oss: mis het niet!

2200239 VIG TALKONTOUR 02 B
Altijd al eens rond willen kijken bij Organon en in het Organon Experience Center? Grijp dan je kans op vrijdagmiddag 23 juni! Dan organiseert de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG) de allereerste VIG Talk on Tour. In Oss, in samenwerking met Organon. Het thema is duurzame geneesmiddelenproductie in Nederland.

Dit jaar is het 100 jaar geleden dat in Oss de eerste geneesmiddelen werden gemaakt. Een mooie aanleiding om het belang van de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen in Nederland op de kaart te zetten. In Oss bevindt zich een unieke hotspot als het gaat om geneesmiddelenproductie:

• research & development op het Pivot Park door ruim 60 bedrijven, waaronder Pivot Park Screening Centre, Pharming, Acerta Pharma en BioConnection;
  • grondstoffenproductie (chemisch en biochemisch) door Aspen API;
  • grondstoffenproductie (biotechnologisch) door MSD;
  • productie van anticonceptiemiddelen en vruchtbaarheidsbehandelingen voor vrouwen wereldwijd, door Organon.

Doel

Het doel van de bijeenkomst is om het belang van duurzame geneesmiddelenproductie in Nederland te laten zien. Aan de orde komen onder meer maatregelen die het duurzame investeringsklimaat bevorderen.

Sprekers

De sprekers van deze interactieve middag zijn: Wenny Raaijmakers (locatiedirecteur Organon Oss), Petra Willems (managing director Organon Benelux), Rob Nelissen (Director Operations Organon), Thomas Grosfeld (teammanger economie, ondernemerschap en internationaal, VNO-NCW) en Jort Meijer (Sustainable Supply Chain, KPMG).

Deelname aan de VIG Talk on Tour is kosteloos. Aanmelden is hier al mogelijk!

Meer over het Experience Center (inclusief video)

Sprekers Organon Oss VIG Talk on Tour