09-04-2024

EU Verkiezingsdebat

E Uverkiezingsdebat

De stemlokalen gaan op 6 juni open voor de Europees Parlementsverkiezing. We kiezen dan de Nederlandse leden die ons de komende 5 jaar in het Europees Parlement mogen vertegenwoordigen. In aanloop naar die verkiezingen vindt vandaag het EU Verkiezingsdebat plaats.

Kandidaat-Europarlementariërs gaan vandaag tussen 16.00 en 17.30 uur met elkaar in gesprek, waaronder Gerben-Jan Gerbrandy (D66), Dirk Gotink (NSC), Jessika van Leeuwen (BBB) en Lennart Salemink (VVD). Aan de hand van vier stellingen verwoorden de politici hun visie. De stellingen worden ingeleid door:

• Jacquelien Noordhoek, directeur van de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting (NCFS) – stelling gezondheidszorg.
  • Marc ter Haar, Executive Director van American Chamber of Commerce in the Netherlands (AmChamNL) – stelling vestigingsklimaat.
  • Frederik van Til, strategisch beleidsadviseur bij VNO-NCW – stelling duurzaamheid.
  • Geert Dewulf, Chief Development Officer en hoogleraar Civil Engineering aan Twente University - stelling Innovatie/R&D:

Volg het debat live

Het debat vindt plaats in Brussel en kan via een livestream worden gevolgd. Presentator Frits Wester en co-host Frits Huffnagel leiden het gesprek. Amgen, Johnson & Johnson en MSD hebben dit debat mede mogelijk gemaakt.