16-04-2019

Aandeelhouders akkoord met overname Celgene door BMS

Celgene Bristol Myers Squibb logo
De aandeelhouders van Celgene en Bristol-Myers Squibb hebben de overname door BMS goedgekeurd. Dat hebben Celgene en BMS vrijdag bekendgemaakt. Beide bedrijven zijn lid van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen.

Begin dit jaar bracht BMS een bod uit op Celgene. Tijdens de bijzondere aandeelhoudersvergaderingen over de overname stemde een ruime meerderheid van de aandeelhouders van Celgene en BMS voor de overname.

Toonaangevend

Mark Alles, bestuursvoorzitter van het in New Jersey gevestigde Celgene en Giovanni Caforio, bestuursvoorzitter van BMS bedankten in een eerste reactie de aandeelhouders voor hun steun voor de overname. 'Hiermee creëren we een toonaangevend biofarmaceutisch bedrijf dat uitstekend is gepositioneerd voor de behandeling van kanker, inflammatoire en immunologische aandoeningen en hart- en vaatziekten, met hoogwaardige innovatieve geneesmiddelen en wetenschappelijke toepassingen.'

Grootste overname ooit

De overname van Celgene door BMS is een van de grootste overnames in de farmaceutische industrie ooit. De transactie moet nog officieel worden goedgekeurd door de Amerikaanse toezichthouders. BMS en Celgene verwachten dat de overname in het derde kwartaal van 2019 wordt afgerond. Wereldwijd werken er bijna 7.500 medewerkers bij Celgene en 24.000 bij BMS. De Nederlandse vestigingen van BMS en Celgene zijn beide gevestigd in Utrecht.

Persbericht Celgene stockholders approve proposed acquisition by Bristol-Myers Squibb