13-12-2022

Aanmelding geopend Prix Galien Award 2023

Prix Galien Excellence COVID-19 Award
De aanmelding voor de Prix Galien Awards is weer van start gegaan. Kandidaten voor de ‘Pharmaceutical Award’ en ‘Biological Award’ kunnen zich aanmelden tot en met vrijdag 27 januari.

De Prix Galien Pharmaceutical en Biological Award worden uitgereikt aan het meest betekenisvolle en innovatieve geneesmiddel in de betreffende categorie, dat in 2022 op de Nederlandse markt is toegelaten. Het product moet bovendien beschikbaar zijn voor alle patiënten en heeft niet langer dan drie jaar geleden een Europese handelsvergunning gekregen, of werd geregistreerd bij het CBG. De uiterste inzenddatum voor het digitale dossier van de aanmelding is 17 maart 2023.

Research en Medtech Innovation

Naast de prijzen voor geneesmiddelen, wordt ook prijzen voor research en voor innovaties in de zorg uitgereikt. De Prix Galien Research Award is bedoeld voor een jonge wetenschapper of groep wetenschappers die baanbrekend werk heeft verricht. De MedTech Innovation Award wordt uitgereikt voor waardevolle innovaties in de zorg voor patiënt, mantelzorger en/of zorgverlener.

Jurybeoordeling

Een onafhankelijk vakjury, bestaande uit wetenschappers uit diverse farmaceutische en medische disciplines en vertegenwoordigers van (overheids)instellingen, beoordelen de inzendingen. Daarbij kijken ze onder andere naar de werking van het geneesmiddel en hoe vernieuwend het is, hoe het ingrijpt op het genezings- of ziekteproces van de patiënt, de impact op de gezondheidszorg en de samenleving en nog veel meer.
Kijk voor meer informatie, het regelement én aanmelding op www.prixgalien.nl.