27-03-2019

Amgen, Abbvie en Mundipharma great place to work!

Marika Murto Amgen

Marika Murto

Amgen

Amgen, Abbvie en Mundipharma behoren tot de beste werkgevers van Nederland. De drie lid-bedrijven van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen vielen in de prijzen bij de verkiezing Best Workplaces Awards 2019 in Amsterdam.

Amgen behoorde voor het derde jaar op rij tot de Best Multinational Workplaces. In de top tien behaalden zij een vierde plek. Daarnaast ontving het bedrijf uit Breda een speciale award voor het beste werkgever op het thema 'Zorgen'. General manager Marika Murto nam gisteren de prijzen in ontvangst. 'Vanzelfsprekend ben ik trots op deze prestatie. Al kwam het niet als een verrassing', zegt Murto, 'gezien de positieve sfeer op de werkvloer. Elke dag werken we vol overgave samen om patiënten te helpen met de juiste behandeling op het juiste moment. Daarnaast is het natuurlijk fantastisch dat we de 'Zorgen'-award hebben gewonnen. We vinden een gezonde werk-privé balans van cruciaal belang binnen onze organisatie. Dat draagt zeker bij aan succes op de werkvloer.'

Sterke Why

Abbvie veroverde een vijfde plek in de categorie Best Multinational Workplaces. Volgens de jury weet AbbVie haar mensen te inspireren met een mooie missie, waarin de patiënt en de bijdrage aan de gezondheidszorg een centrale plek hebben. 'De organisatie weet deze missie, hun 'why', sterk te integreren in hun dagelijkse operatie. Daarnaast weet AbbVie haar medewerkers op unieke wijze te betrekken in de ontwikkeling van hun collega's en van de strategie en plannen. Ook wordt er binnen de organisatie veel aandacht besteed aan de onderwerpen fysieke en mentale gezondheid', aldus het juryrapport.

Verbondenheid

In de categorie Best Small Workplaces bereikte Mundipharma een vierde positie. Met een respons van 100% scoren de medewerkers van Mundipharma het hoogst op de onderlinge verbondenheid met elkaar. Vanuit het werkgeversbeleid haalt het bedrijf uit Leusden het beste resultaat op de thema's Vieren, Bedanken en Ontwikkelen. 'Bij Mundipharma beseffen we dat medewerkers één van onze meest waardevolle assets zijn. We stimuleren een werkomgeving waar individuen de mogelijkheid krijgen om een verschil te maken en samen een toekomstgerichte en inspirerende werkplek te creëren', zegt Floris Bongenaar, directeur van Mundipharma Nederland.

Over Great Place to Work

De lijst van werkgevers is samengesteld op basis van empirisch onderzoek van Great Place to Work Nederland. Jaarlijks worden de hoogst scorende organisaties onderscheiden als Best Workplaces van Nederland.