26-11-2019

BMS rondt overname Celgene af

Bristol-Myers Squibb heeft de overname van Celgene afgerond. De Amerikaanse toezichthouders hebben de transactie formeel goedgekeurd, meldde BMS afgelopen week in een persbericht. Vanaf 21 november gaan BMS en Celgene verder als één bedrijf.

‘Onze teams hebben constructief samengewerkt om ervoor te zorgen dat in de nabije toekomst de krachten van zowel BMS als van Celgene gebundeld worden’, aldus Veronique Walsh, general manager van BMS in België, Nederland en Luxemburg. ‘We streven naar een soepele transitie om te komen tot een gecombineerde onderneming. Daarbij blijven we ons richten op het ontwikkelen van betekenisvolle innovaties voor patiënten in uiteenlopende ziektegebieden.’

Grootste overname ooit
De overname - die begin dit jaar werd aangekondigd - van Celgene door BMS is een van de grootste overnames in de farmaceutische industrie ooit. Wereldwijd werken er bijna 7.500 medewerkers bij Celgene en 24.000 bij BMS. De Nederlandse vestigingen van BMS en Celgene zijn beide gevestigd in Utrecht. Celgene en Bristol-Myers Squibb zijn op dit moment nog twee separate juridische entiteiten.