21-06-2022

Bruggink bijeenkomst over waardebeoordeling geneesmiddelen

Innovatie geneesmiddelen onderzoek laboratorium
Donderdag 14 juli organiseert Bruggink Communicatie Support een bijeenkomst met bijdragen van onder meer Herre Kingma, Han Steutel en Hans Schikan. Het thema is: ‘Naar een breder kader voor waardebeoordeling geneesmiddelen.’

Moeten we naast het gezondheidsperspectief ook een maatschappelijk en economisch motief wegen? En hoe zit het met productiviteitsbehoud en kwaliteit van leven? Hoe brengen we deze waarden in kaart en wat kunnen we levern van Future Affordable Sustainable Therapies (FAST)?
Deze en andere vragen komen aan de orde, net als de leerervaringen van de coronacrisis. Verder zal er aandacht zijn voor de nieuwe beoordelingskaders in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Wat kunnen we daarvan leren?

Fysiek en online

Naast de hierboven genoemde namen zullen ook Maarten Postma, Peter Siebers, Ruud Coolen van Brakel, Carla Hollak en Carin Uyl- de Groot een bijdrage leveren. De bijeenkomst wordt gehouden in Den Haag, op donderdag 14 juli van 15.00 tot 17.00 uur. Deelname is kosteloos, maar het aantal fysieke plaatsen is beperkt. Het is ook mogelijk om een link te ontvangen voor online deelname.

Meer info en aanmelden