02-11-2021

CBG Collegedag 10 november: Balans in roerige tijden

Pillen
Op de CBG Collegedag 10 november blikt het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen samen met apothekers, artsen, patiënten, wetenschappers, overheid en geneesmiddelensector terug op een veelbewogen anderhalf jaar én kijken vooruit.

Welke ervaringen hebben we opgedaan? Zijn er therapeutische gebieden en indicaties te noemen waar we in de toekomst kunnen inzetten op versnelde beoordelingen? En hoe ga je in tijden van crisis om met communicatie en samenwerking? Deze vragen staan centraal tijdens de CBG Collegedag 10 november.

Lessen en kansen pandemie

In de sessie ‘Lessen en kansen van de pandemie’ blikken prominente sprekers uit het medische, farmaceutische en bestuurlijke veld terug op de afgelopen achttien maanden. Nieuwe vaccins zijn in recordtempo ontwikkeld en goedgekeurd. Daar is veel inzet, samenwerking en flexibiliteit voor nodig geweest.

Hoe kijken we terug op het sneller ontwikkelen én beoordelen van de vaccins? Welke uitdagingen zijn ze tegengekomen? Wat nemen we mee voor de toekomst? Aan tafel zitten Marc Bonten (Arts-microbioloog en hoogleraar Moleculaire epidemiologie van infectieziekten) en Marc Kaptein (Pfizer), Ilse van Hensbeek (AstraZeneca) en Sjaak Bot (Janssen) en CBG-voorzitter Ton de Boer.

Programma

Andere onderwerpen die op het programma staan tijdens de CBG Collegedag zijn snellere toegang tot medicijnen en vaccins, remote clinical trials, crisismanagement en transparantie en een Q&A over medicijnen en vaccins In Nederland en Europa.

Klik hier voor het complete programma en aanmelden