02-03-2021

Deze week: verkiezingsdebat en VIG Talk

Sprekers namen
Dinsdagmiddag 2 maart om 15.00 uur start het langverwachte verkiezingsdebat van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG) en HollandBio, met diverse Tweede Kamerleden. Donderdag 4 maart om 16.00 uur is er een VIG Talk. Twee events om bij te zijn!

Aan het verkiezingsdebat nemen deel: Joba van den Berg (Tweede Kamerlid CDA), Jan Paternotte (Tweede Kamerlid D66), Liane den Haan (lijsttrekker 50Plus), Bart van Bruggen (kandidaat Tweede Kamerlid PvdA) en Noortje Thijssen (directeur wetenschappelijk bureau GroenLinks). Zij zullen anderhalf uur op het scherpst van de snede debatteren over geneesmiddelen, aan de hand van vier prikkelende stellingen.
Aan bod komen onder meer: betaalbaarheid, beschikbaarheid, ontwikkeling en productie in Nederland én kostenbeheersing.
Annemiek Verkamman (directeur HollandBio) en Gerard Schouw (directeur VIG) leiden het debat in goede banen. Aanmelden is mogelijk tot dinsdag 2 maart, 12.00 uur. Wie zich vooraf aanmeldt, kan via de chat live vragen stellen aan de sprekers.

GVS, WGP en tekorten

En er is méér, deze week. Donderdag 4 maart van 16.00 tot 17.00 uur is er weer een online VIG Talk. Deze keer staan GVS, WGP en tekorten centraal. Oftewel: betaalbaarheid en beschikbaarheid van geneesmiddelen. Met als sprekers: Jean Hermans (voorzitter Bogin) en Wim de Haart (manager gezondheidseconomie en vergoedingen bij de VIG). Ook deze sprekers zijn via de chat live te bevragen. Aanmelden is nog mogelijk.

Voor beide events geldt: als u zich heeft aangemeld, ontvangt u enkele uren voor het event een deelnamelink.