09-04-2019

Dr. Falk Pharma Benelux benoemd tot mantelzorgvriendelijk bedrijf

["

Dr. Falk Pharma, lid van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, is officieel erkend als mantelzorgvriendelijk bedrijf. Het bedrijf uit Breda ontving op 2 april het certificaat \u2018Wij werken mantelzorgvriendelijk\u2019 van MantelzorgNL.<\/p>","

Namens Dr. Falk Pharma nam Johan van Ieperen, medisch directeur, de oorkonde in ontvangst van Jan Anne van Dijk van MantelzorgNL. Van Ieperen legt uit waarom hij het belangrijk vindt dat zijn bedrijf mantelzorgvriendelijk is: \u2018Als farmaceutisch bedrijf leveren we door middel van het produceren van geneesmiddelen en het verstrekken van informatie hierover een bijdrage aan de pati\u00ebntenzorg. Als individu kan elke medewerker van ons bedrijf in haar of zijn leven te maken krijgen met het persoonlijk leveren van een bijdrage aan deze pati\u00ebntenzorg in de vorm van mantelzorg. Het is belangrijk dat de werkgever, in samenspraak met de medewerker, faciliteert om de juiste balans in werk en mantelzorg te vinden.\u2019

Mantelzorgvriendelijke geneesmiddelensector
<\/strong>Op dit moment combineert \u00e9\u00e9n op de vijf werknemers in Nederland werk met mantelzorg. De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen wil de geneesmiddelensector daarom stimuleren om mantelzorgvriendelijk te werken. Zo laten de Vereniging en haar leden zien dat zij een bijdrage willen leveren aan een gezonde samenleving. Niet alleen met woorden, maar ook met daden.

Erkenning
<\/strong>Met de erkenning \u2018Wij werken mantelzorgvriendelijk\u2019 wordt onderstreept dat een organisatie aandacht heeft voor het thema werk en mantelzorg. De erkenning is een blijk van waardering en bevestiging dat er serieus werk van mantelzorg wordt gemaakt. Het gaat bijvoorbeeld om bewustwording en het vergroten van begrip en waardering voor de collega\u2019s die werk en mantelzorg combineren. De Stichting Werk&Mantelzorg, in 2005 opgericht door MantelzorgNL, beoordeelt de activiteiten en aanpak van een bedrijf.

Actief bezig
<\/strong>Naast de Vereniging zelf, zijn inmiddels elf lidbedrijven van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen erkend als \u2018Mantelzorgvriendelijke organisatie'. Andere leden zitten nog midden in het traject. De opgedane kennis en ervaring is gebundeld in de digitale publicatie \u2018Aan de slag met mantelzorg\u2019<\/a>.

Dr. Falk Pharma
<\/strong>Dr. Falk Pharma ontwikkelt, produceert en verkoopt innovatieve geneesmiddelen voor darm- en leverziekten zoals colitis ulcerosa en de ziekte van Crohn. Er werken zeventien medewerkers bij Dr. Falk Pharma Benelux B.V. te Breda.<\/p>