12-01-2021

Enver Erkan nieuw bestuurslid Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen

Enver Profile Picture
Enver Erkan, managing director van Pfizer Nederland, is toegetreden tot het bestuur van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen. Zijn benoeming is bekrachtigd tijdens een Algemene Ledenvergadering in Den Haag, op 17 december.

Enver Erkan gaat zich binnen de VIG bezighouden met de internationale zaken. ‘Ik geloof – met de komst van de EMA naar Amsterdam – dat de rol van Nederland zal toenemen op Europees niveau, en ik zie dat veel belangrijk beleid op het gebied van IP, medicijntekorten, weesgeneesmiddelenbeleid in Europees verband vorm krijgen. Ik zet me in om onze samenwerking met EFPIA verder te versterken, om daarmee de kansen voor Europa maar ook Nederland voor de sector ten volle te benutten.’

CV

Enver Erkan is sinds september 2020 country manager en managing director van Pfizer Nederland. Hij startte ruim zeventien jaar geleden zijn carrière bij Pfizer Turkije, en vervulde verschillende functies bij het geneesmiddelenbedrijf binnen en buiten Europa. Van 2017 tot september 2020 was hij country manager bij Pfizer Singapore.
In het nieuwe bestuur zijn nu zeven van de ruim veertig leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen vertegenwoordigd.