16-04-2019

Erasmusbrug rood vanwege wereldhemofiliedag

Woensdag 17 april is het wereldhemofiliedag. Op deze dag is er extra aandacht voor deze zeldzame aandoening. Zo organiseert Takeda op wereldhemofiliedag verschillende activiteiten.

Woensdag 17 april kleuren wereldwijd de gebouwen van Takeda rood. Bovendien zijn voor het eerst, op verzoek van Takeda, de Erasmusbrug en de Hofpleinfontein rood aangelicht. Tijdens een lunch & learn sessie met de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Hemofiliepatienten (NVHP) en zorgverleners wordt het eerste exemplaar van het boekje Reaching Out aan de NVHP overhandigd.

Impact op leven
In Reaching Out vertellen patiënten over de impact van de stollingsstoornis op hun seksleven en komt een zorgverlener komt aan het woord. Verder staan er tips en tricks in, en een aantal vragen van het UMC Utrecht (Nederlands grootste hemofiliebehandelcentrum) over stollingsstoornissen en de mogelijke impact op intimiteit. In april verschijnt in de bijlage van De Volkskrant een artikel over dit project.

'Ik geef niet op totdat hemofiliepatiënten een actief leven kunnen leiden'

Betrokken leden
Onderstaande leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen zijn actief in onderzoek en omtwikkeling naar hemofilie:
CSL Behring
Pfizer