11-02-2020

Farmabedrijven benoemd tot topwerkgevers

AstraZeneca, Chiesi en Roche zijn gecertificeerd als Top Employer van Nederland. Daarmee behoren de lidbedrijven van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen tot de beste werkgevers van Nederland.

Het Top Empoyer-certificaat wordt jaarlijks uitgereikt door het Top Employers Instituut en hieruit blijkt dat het bedrijf voldoet aan de strengste kwaliteitsnormen op een aantal gebieden, zoals training en ontwikkeling, strategieën gericht op het verbeteren van talent en bedrijfscultuur. De nieuwe topwerkgevers werden 6 februari bekendgemaakt door het Top Employers Instituut. In totaal 71 bedrijven in Nederland ontvingen het certificaat.

AstraZeneca
AstraZeneca Nederland hoorde voor de dertiende keer tot de beste werkgevers van Nederland. ‘Internationaal en in Nederland doen we er alles aan om een ‘great place to work’ te bieden aan onze werknemers. We kijken naar persoonlijke ontwikkeling en de mogelijkheid om een leven lang te leren en te groeien’, zegt Alex Bishop, country president van AstraZeneca Nederland. ‘Daarnaast willen we onze medewerkers een vernieuwende en inspirerende werkomgeving bieden. Met slimme tools voor goede samenwerking, veel oog voor duurzaamheid en een goede visie op de toekomst van ons bedrijf.’

Chiesi
Chiesi Pharmaceuticals behaalde het certificaat Top Employer Nederland én Europe voor tweede maal op rij. Dit hebben zij dit jaar weten aan te vullen met het certificaat Great Place to Work, deze organisatie beoordeelt een bedrijf voornamelijk vanuit het medewerkersperspectief. HR-manager Maria Ibanez Grandes: ‘We zijn ontzettend blij dat we weer aan hebben kunnen tonen dat Chiesi niet alleen een goede werkgever is, maar ook dat het een fijne werkomgeving is om het beste van jezelf te kunnen laten zien!’

Roche
Roche Nederland ontving voor de zesde keer het certificaat Top Employer Nederland. Op het thema Compensation en Benefits scoort Roche dit jaar onder de beste vijf beoordeelde werkgevers. Op basis van de feedback van Top Employer gaat Roche zich dit jaar inzetten om actief het gesprek met medewerkers op te zoeken. ‘Om zo beter in te kunnen spelen op de behoefte binnen onze organisatie, teams en service te bieden op maat. Met onze nieuwe manier van werken in multidisciplinaire teams, feedback geven/ontvangen en continue verbeteringen doorvoeren, is het oog hebben voor persoonlijke en team situaties sterk in belang toegenomen’, aldus Roche in een reactie.

Certificering
Om Top Employer te worden, ondergaan de bedrijven een uitgebreid onderzoek door het Top Employers Instituut op negen terreinen. Alle antwoorden worden vervolgens door een onafhankelijke partij aan een audit onderworpen. De bedrijven mogen zich een jaar lang Top Employer noemen, waarna er opnieuw onderzoek gedaan wordt.